کارشناس نیروی انتظامی در دماوند:

خلاءعاطفی بین والدین و فرزندان عامل اعتیاد است

دماوند (پانا) - کارشناس نیروی انتظامی در جلسه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، خلاءعاطفی بین والدین و فرزندان را عامل اعتیاد دانست.

کد مطلب: ۱۲۸۱۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد
خلاءعاطفی بین والدین و فرزندان عامل اعتیاد است

سرهنگ بهروز سعدآبادی، کارشناس نیروی انتظامی بیان کرد: امروزه باید توجه بیشتری به خانواده و کودکان شود و زمان بیشتری را برای گذراندن با آنها قرار دهیم.

وی گفت: والدین باید احساسات خود را بطور کامل و دقیق بشناسند و همچنین احساسات فرزندان را هم بشناسند و به آنها توجه لازم را داشته باشند، با وجود خلاء های زیادی که بین والدین و فرزندان ایجاد شده است، زمینه ای برای کشیده شدن کودکان به سمت اعتیاد است.

سعدآبادی اظهار کرد: در مورد سواد ارتباطی تحقیقی صورت گرفت که از تعدادی خانواده درخواست شد که رسانه‌های خود را شامل تلفن همراه و تلویزیون، به مرکز پژوهشی به مدت یک هفته تحویل بدهند، جالب است که ۸۲ درصد از این خانواده‌ها بعد از گذشت سه روز اعلام کردند که از پژوهش انصراف می‌دهند؛ که در این بین برای امتیازدهی به خانواده ها چه در خانواده های تحصیل‌کرده و کم سواد فرقی وجود نداشت؛ طبیعی است که وقتی حضور مداوم رسانه در خانواده زیاد است فرصتی برای گفتگو با فرزندان پیش نمی‌آید.

وی در ادامه گفت: طبق تحقیقات انجام شده نشان داده می‌شود که در تهران زوج ها، بطور متوسط ۱۷ دقیقه با هم صحبت می‌کنند که این آمار بسیار وحشتناک است.

کارشناس نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: این روزها که در حوزه آسیب‌های فضای مجازی بسیار با تنش مواجه هستیم کودکان هم آسیب‌های بسیار زیادی می‌بینند، فرزندان نباید تا سن ۱۵ سالگی در فضای مجازی قرار بگیرند و امروزه با توجه به قرار دادن کامل و در اختیار گذاشتن رسانه برای کودکان، آنها در معرض خطر بیشتری قرار گرفته اند.

خبرنگار دانش‌آموز: زهرا قربانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار