تاکید ایران و هند بر ارتقای سطح همکاری‌ها

تهران (پانا) - حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز با سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در خصوص مهم ترین موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه فیمابین دو کشور و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید ایران و هند بر ارتقای سطح همکاری‌ها

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، با اشاره به مناسبات خوب بین تهران و دهلی نو اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای برای روابط با هند قائل است.

امیر عبداللهیان افزود: همکاری‌های دو کشور در راستای توسعه و گسترش همه جانبه و هچنین تعاملات و رایزنی در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی از شاخص های مناسبات رو به رشد موجود است.

جایشانکار، وزیر امور خارجه هند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به سطح خوب روابط و همکاری ها بین دو کشور ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها و روابط در زمینه‌های گوناگون توسعه و ارتقاء پیدا کند.

وزیر امور خارجه هند همچنین از همتای ایرانی دعوت کرد تا برای دیدار و گفت‌وگو و رایزنی نزدیک با مقامات عالیرتبه کشورش به هند سفر کند که مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت.

مناسبات دوجانبه تهران و دهلی نو و توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، تحولات افغانستان، یمن، اوکراین و مذاکرات برای لغو تحریم ها از جمله موضوعات مورد توجه و رایزنی دو کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار