علی ولی زاده:

نقش روابط عمومی در گردش آزاد اطلاعات و انعکاس ظرفیت‌های سازمانی مهم است

تهران (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی منطقه ۱۴، با اشاره به نقش مهم روابط عمومی در گردش آزاد اطلاعات و تدوین راهبردها و انعکاس ظرفیت‌های سازمانی، بر لزوم باز‌تعریف حوزه‌های ارتباطی، با هدف تسهیل‌گری و حفظ ارتباط مؤثر با مخاطبان و جامعه تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نقش روابط عمومی در گردش آزاد اطلاعات و انعکاس ظرفیت‌های سازمانی مهم است

علی ولی زاده؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه ۱۴، با بیان اینکه روابط عمومی، بهترین نمایانگر اوضاع داخلی وزارت خانه ها از یک سو و از سوی دیگر منعکس کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می گذرد و سلامت یک دستگاه به اتصال اجرای آن و همنوایی و همسازی آن ها ارتباط دارد، گفت: «در دنیای امروز، ارتباطات به عنوان یکی از پایه‌های اساسی پیشرفت و توسعه به شمار می‌رود و نقش روابط عمومی‌ها در انعکاس ظرفیت‌های عملکردی و کیفی سازمان‌ها، تدوین راهبردها، شناسایی مسائل و مشکلات پیش روی سازمان و گردش آزاد اطلاعات بسیار حائز اهمیت است. نهاد روابط عمومی، آینه تمام نمای هر سازمان، بازوی فکری و مشورتی مدیران و به عنوان ویترین فعالیت ها و دستاوردهای هر نهادی تلقی می شود که با وظایف گسترده، مسئولیتی بسیار سنگین و خطیر در معرفی، پیشبرد و اثر بخشی فعالیت‌های سازمان دارد.»

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی، هنر برقراری ارتباط در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مخاطب و همچنین زمینه سازی برای دریافت انتظارات و خواسته های مخاطب برای حرکت در مسیر آن است، اظهار کرد: «روابط عمومی به عنوان عنصری قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمان، نقش ویژه و اثرگذار برای ایجاد ارتباط و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفا می کند. نقش روابط عمومی و حیطه و تأثیر فعالیت آن در ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در سطح خرد و کلان بر هیچ کس پوشیده نیست. بنابراین همه فعالان جامعه در بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، جویای روابط عمومی هایی هستند که آن ها را در طراحی روش های معقول و تعیین خط مشی های مرتبط با آینده، یاری دهند.»

مدیر سازمان دانش آموزی عنوان کرد: «از آنجا که در آموزش و پرورش، ارتباطی مستقیم بین نهاد مقدس خانواده و تربیت انسانی وجود دارد. وظیفه روابط عمومی ها، از اهمیتی وافر برخوردار است. به همین دلیل فعالان حوزه ارتباطات در آموزش و پرورش باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها به ویژه فضای مجازی، مسیر ایجاد تعاملی سازنده را هموار سازند. بی گمان روابط پویا و کوشای روابط عمومی ها نقشی بی بدیل در تحول سازمانی دارد و شکوفایی هر سازمان بدون نقش آفرینی ممتاز و هوشمندانه روابط عمومی ها، امری محال است.»

وی با تأکید بر اینکه روابط عمومی به عنوان یک ابزار استراتژیک برای نیل به اهداف سازمانی، می‌تواند عامل مهمی در کاهش هزینه‌ها و حل مشکلات و موانع سازمان‌ها قلمداد شود، خاطر نشان کرد: «این نهاد به عنوان یک سامانه مشورتی و مدیریتی در سیاست گذاری و هدایت سازمان ها جایگاه ویژه‌ای دارد. تفاوت اساسی آن با سایر علوم در آن است که مخاطب و بستر مطالعه در این حوزه صرفاً انسان‌ها هستند و تلاش آگاهانه در این حوزه موجب خلق جامعه ای انسانی­ تر بر مبنای همیاری گسترده­ تر و گسترش دهنده ژرفای معنای عمیق انسانی است که این خود جایگاه روابط عمومی را بیش از پیش آشکار می‌سازد. مطمئناً دست اندرکاران حوزه روابط عمومی با بهره مندی از علم و دانش روز، برای اطلاع رسانی گسترده و صحیح و ارتباطات صمیمانه و اثر بخش که پایه حرکت و رشد در جامعه بوده، مجدانه و خالصانه در اعتلا و ارتقای فرهنگ مدنی تلاش می کنند.»

ولی زاده در آخر با بیان اینکه هنر روابط عمومی در تشخیص امکانات و شرایط محیط بیرونی و پیوند این امور با امکانات درون سازمانی، تسهیل اجرای فرامین درون سازمانی و در نهایت ارتباط سازمان با بیرون، قابل تقدیر است، اذعان کرد: «بر خود لازم می دانم از فعالان این عرصه به ویژه همکاران عزیز در روابط عمومی ستاد، مدیریت های استانی و مراکز دانشگاه فرهنگیان در سراسر کشور سپاسگزاری کنم. امید است در اعتلای نقش و جایگاه ارتباطات و اطلاع رسانی بیش از پیش سربلند و پیروز باشید.»

دانش آموز خبرنگار؛ عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار