آغاز فعالیت خانه دانش‌آموز در ناحیه چهار شیراز

شیراز (پانا) - مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 شیراز با حضور در جلسه آغاز فعالیت خانه دانش‌آموز، در بین دانش‌آموزان گفت اگر برای پرواز دو بال می‌خواهید، یک بال علم و یکی علم تهذیب است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فعالیت خانه دانش‌آموز در ناحیه چهار شیراز

شهربانو حاصلی، در جلسه آغاز به کار فعالیت «خانه دانش‌آموز» در ناحیه 4 شیراز، بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای روی علم و تهذیب داشتند و ما این انتظار را از مجلس دانش‌آموزای داریم، مجلس دانش‌آموزی که باید پایه و استوانه‌اش بر این دو مبنا شکل گرفته باشد.

حاصلی افزود: هم آموزش و هم پروش برای ما حائز اهمیت است. در آینده نه چندان دور سکان این نظام و انقلاب در دستان شما جوانان است و لازمه این، تلاش و کوشش و پیش‌بردن علم و تهذیب با هم است.

وی ادامه داد: افتخار من این است که فارغ‌التحصیل ناحیه 4 هستم، حالا چشم امید ما به شما نوجوانان است که می‌توانید تغییرات و تحول بزرگ را ایجاد کنید و انشالله با هدف و برنامه این امر امکان پذیر خواهد بود.

عضو اصلی بنیاد علمی نخبگان امروز در مراسم آغاز فعالیت خانه دانش‌آموز صحبت‌هایش را در راستای اصالت این طرح شروع کرد و گفت: ایده خانه دانش‌آموز اولین بار در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ توسط چند تن از اعضای شورای دانش آموزی ناحیه ۴ شیراز با اهداف معینی مطرح شد.

امید کمانه درباره اهداف این طرح بیان کرد: در آن زمان هدف این بود که سازمان دانش‌آموزی در کنار آموزش مهارت‌های تشکیلاتی طبیعت محور، توجه ویژه‌تر و بیشتری به مهارت‌های اجتماعی، فرهنگی، مدیریتی و خصوصا اقتصادی دانش‌آموزان داشته باشد.

کمانه افزود: خانه دانش آموز مطابق خواسته‌ها و نیازهایی که خود دانش‌آموزان معین می‌کنند؛ مهارت‌آموزی می‌کند و دانش‌آموزان در جامعه کوچک و امن خانه دانش‌آموز به آزمایش و اجرای آموخته‌های خود بپردازند، برای مثال کارآفرینی دانش‌بنیان که از اهم نصایح مقام معظم رهبری در سال جاری است، از مهمترین چشم اندازهای خانه دانش‌آموز است؛ در جایی دیگر گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تبیینی یا به تعبیر مقام معظم رهبری جهاد تبیین، یا در بخش دیگری دانش‌آموزان در قالب دپارتمان مدیریتی، به بررسی مشکلات جوامع دانش‌آموزی می‌پردازند و برای یافتن راهکارهای عملی، بحث و تبادل نظر می‌کنند و از نتایج حاصله، در قالب مشاوره دادن به مسئولان آموزش و پرورش یا حتی سایر ارگان‌ها بهره‌برداری می‌کنند.

وی در پایان جلسه گفت: خانه دانش‌آموز تشکیلاتی است با هدف آماده سازی دانش‌آموزان برای بقا و توفیق در جامعه مدنی مدرن که توسط دانش‌آموزان اداره می‌شود و سه دپارتمان با رویکردهای فرهنگی، اقتصادی و مدیریتی، سیکل سالم این تشکیلات دانش‌آموزی را تکمیل می‌کنند.

دانش آموز خبرنگار: محبوبه سادات شریف سعدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار