حمید یزدانی:

معلمان دوره اول متوسطه به شناخت هیجانی و جسمانی دانش‌آموزان این دوره توجه ویژه کنند

شیراز (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ویژگی‌های دانش‌آموزان دوره متوسطه اول گفت دانش‌آموزان این دوره تحصیلی در دوره گذر بلوغ و هویت‌یابی هستند، بنابراین باید به بحث هویت‌یابی و چگونگی برخورد و شخصیت‌شناسی دانش‌آموزان این دوره تحصیلی توجه ویژه شود.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
معلمان دوره اول متوسطه به شناخت هیجانی و جسمانی دانش‌آموزان این دوره توجه ویژه کنند

حمید یزدانی، در آیین افتتاحیه نشست کشوری علمی _ پژوهشی علوم پایه برای پیشرفت پایدار در شیراز ضمن اشاره به نقش دبیرخانه کیفیت بخشی به فرایند درس علوم تجربی در متوسطه اول گفت: وظیفه این دبیرخانه راهبری و هدایت معلمان و سرگروه‌های درسی است و نیاز است با مباحث جدید علوم از جمله تفکر رایانشی، هوش مصنوعی، کدنویسی و ... آشنا شوند و برنامه‌های عملیاتی کشوری و استانی را به این سمت و سو هدایت کنند و این نگاه جدید و نو را در معلمان و گروه‌های آموزشی ایجاد کنند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مباحثی از جمله متاورس، استم، استیم که فرضیه‌ای از نسل بعدی اینترنت است که از محیط‌های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار است و مفاهیمی که امروزه در بین مردم به ویژه دانش‌آموزان بسیار رواج پیدا کرده و ضروری است که معلمان نیز به این موضوعات مسلح شوند.

یزدانی واژه استیم را معادل "مزرعه" مطرح کرد که سر واژه کلمات "مهندسی" "زبان" "ریاضی" "علوم" و "هنر" است که بصورت تلفیقی در جدول دروس به دانش آموزان عرضه می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به روانشناسی دانش آموزان دوره متوسطه اول گفت: دانش‌آموزان این دوره تحصیلی دارای شخصیتی هستند که نه ویژگی‌های کودکان را دارند و نه همانند دانش‌آموزان متوسطه دوم هستند و این دوره گذر، بلوغ و هویت‌یابی است، بنابراین باید سرگروه‌های آموزشی به معلمان این نکته را منتقل کنند که در بحث هویت‌یابی و چگونگی برخورد و شخصیت‌شناسی دانش‌آموزان این دوره تحصیلی دقت نظر داشته باشند.

یزدانی گفت: معلمان این دوره تحصیلی به ویژگی‌ها، شناخت هیجانی و جسمانی آنان توجه کنند.

وی در انتها ضمن اشاره به فرایندی بودن هدایت تحصیلی دانش‌آموزان که ضروری است از دوره ابتدایی شروع و در پایه نهم نتیجه آن مشخص شود و دانش‌آموزان دست به انتخاب آگاهانه می‌زنند به نقش معلمان در این امر تاکید کردند که با ایجاد فرصت و موقعیت‌های یادگیری در حین تدریس و طراحی فعالیت‌های متنوع و هدفمند دانش‌آموزان را در کشف و شناسایی استعداد و انتخاب آگاهانه مسیر تحصیلی و شغلی یاری کنند و با مشاوران نیز در این مهم همراه شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار