معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان فارس:

محقق ساختن اهداف سند تحول بنیادین نیازمند عزمی جدی است

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس سند تحول بنیادین را از دید بسیاری از صاحب نظران نقطه عطفی بر برگ زرین تاریخ آموزش و پرورش ایران دانست و گفت این سند نیازمند توجهی بیشتر است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
محقق ساختن اهداف سند تحول بنیادین نیازمند عزمی جدی است

فرشید قاسمی در آیین افتتاحیه نشست کشوری علمی _ پژوهشی سرگروه‌های درس علوم تجربی با عنوان علوم پایه برای پیشرفت پایدار که در شیراز برگزار شد، اظهار کرد: محقق ساختن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند عزمی جدی، اراده قوی، قلبی راسخ و تفکری عمیق و جامع است.

وی بیان کرد: راه‌های رسیدن به آینده مطلوب یافتنی نیست بلکه ساختنی است و از همین ساختن است که سند تحول بنیادین قصد دارد تغییرات شتابان و فرصت‌های طلایی در هزاره سوم را متاثر سازد.

قاسمی ادامه داد: آموزش و پرورش مجموعه‌ای محدود در مدارس و ادارات نیست، بلکه تجلی خلق یک باور و تفکر و تجسم یک اراده است که دائما در حال زایش و آفریینش است.

به گفته وی، آموزش و پرورش خانواده بزرگی است که روز به روز بزرگتر و در عین حال شریف تر، شجاع تر و وسیع تر می‌شود.

وی خطاب به حاضران در جلسه گفت: آموزش و پرورش با بهره گیری از مردان و زنانی همچون شما با جوهر عشق، سخت کوشی، آگاهی، بردباری بر جهل می تازد و سعی می‌کند تا تصویر آرزوها را برآورده سازد، به امید آنکه این ققنوس سر از خاک برگیرد و تا افلاک پر گیرد و مسیر پایین تا عزیز شدن را طی کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه انسان‌هایی با باورهای عالی موفقیت را برای خود و دیگران خلق می‌کنند گفت: یک باور مثبت، اندیشه ورز و آینده ساز مبنی بر اینکه می‌توانیم موثر باشیم و عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم، این زورق به آب افتاده را با وقار در این راه ناهموار به مقصود نزدیک می‌کند.

قاسمی افزود: راه‌های رسیدن به آینده مطلوب یافتنی نیست، بلکه ساختنی است و از همین ساختن است که سند تحول بنیادین قصد دارد تغییرات شتابان و فرصت‌های طلایی در هزاره سوم را متاثر سازد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: نگاهی آینده پژوهانه به آموزش و پرورش نشان می‌دهد که دانش آموزانی که امسال وارد مدارس می شوند سال 1412 فارغ التحصیل و در سال 1442 بازنشسته می شوند که تقریبا نمی دانیم دنیا چه شکلی دارد و در عین حال قرار است فرزندانمان را برای آن زمان تربیت کنیم.

قاسمی گفت: این نکته که نیمی از آنچه دانش‌آموزان می‌آموزند در 5 سال آینده منسوخ می‌شود و نیمی دیگر آنچه دانش آموزان باید بیاموزند تا در آینده شهروندانی موفق باشند هنوز اختراع نشده مشخص می‌کند که اجرای سند تا چه اندازه واجب است.

وی با بیان اینکه در مسیر اجرایی سازی سند تحول بنیادین باید متوجه خطاهایمان باشیم اظهار کرد: اولین خطا، خطای تحلیل است یعنی داده‌های به دست آمده را به آن گونه تفسیر می‌کنیم که با اطلاعات، باورها و اندیشه هایمان هماهنگ باشد و بنابراین داده‌های جدید متناقض را نمی بینیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دومین خطا، خطای نتیجه است یعنی تمایل داریم تصمیمات را بر اساس نتایج ارزیابی کنیم نه توانایی‌ها، که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب ابتدا به جهاد تبیین می‌پردازیم و مطالبه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را چراغ راهمان قرار می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار