معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی کشور:

رویکرد سازمان دانش‌آموزی‌ مدرسه‌محوری، دانش‌آموز‌باوری و دانش‌آموز‌یاوری است

سمنان (پانا) - معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه رویکرد سازمان دانش‌آموزی در راستای تحقق تربیت اجتماعی، مدرسه‌محوری، دانش‌آموز‌باوری و دانش‌آموز‌یاوری است، گفت فعالیت و راهبردها و برنامه‌های سازمان، مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و تلاش سازمان دانش‌آموزی، فراهم‌سازی رشد و تعالی دانش‌آموزان در همه ابعاد و ساحت‌های تربیتی اعم از تربیت دینی، اخلاقی، اجتماعی، اعتقادی، علمی و فرهنگی است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد سازمان دانش‌آموزی‌ مدرسه‌محوری، دانش‌آموز‌باوری و دانش‌آموز‌یاوری است

سید‌هادی دلبری، در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، با تشریح برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی کشور در خصوص خوداتکایی سازمان خاطرنشان کرد: طرح‌هایی نظیر پوشاک مدارس یا لباس فرم دانش آموزی و همچنین پایگاه های تغذیه سالم یا بوفه های مدارس با هماهنگی شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش آموزی کشور و هیئت امنای سازمان دانش آموزی کشور به صورت دستورالعمل به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: در صورت تصویب این طرح‌ها، استان‌ها با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مرتبط و همینطور با تصویب در شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان‌ها می‌توانند در این موضوعات ورود کنند.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی کشور همچنین با تقدیر از استان سمنان به عنوان استان برتر در ارزیابی‌های موضوعات یازده‌گانه برنامه‌های ابلاغی استان‌ها، به دست آمدن این نتیجه و موفقیت را نتیجه تلاش‌های عوامل سازمان دانش‌آموزی استان، با وجود کمبود نیرو و اعتبارات و همچنین همفکری و همدلی مسئولین آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها و مدیران، کارشناسان، مربیان و پیشتازان سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مناطق استان سمنان عنوان کرد.

دلبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف و رویکردهای سازمان دانش‌آموزی در حوزه فعالیت‌ها و برنامه‌های جاری آن گفت: بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین مبنای هر اقدامی در دستگاه تعلیم و تربیت بوده و تربیت دانش‌آموزانی در تراز اهداف سند تحول بنیادین و تربیت تمام‌ساحتی، امروز بیش از پیش مهم و مورد نظر است.

وی با عنوان این مطلب که محتوای پرورشی و تربیتی سازمان دانش‌آموزی نباید کمرنگ شده و از اهداف تربیتی دور و درگیر مسائل ظاهری شوند، اظهار کرد: همزمان با بازگشایی کامل مدارس پس از دو سال دوری دانش‌آموزان از فضای مدرسه، سازمان دانش‌آموزی نیز همراه با نظام تعلیم و تربیت، برنامه‌ریزی‌هایی برای حضور موثرتر و پررنگ‌تر دانش‌آموزان در فضای مدرسه انجام داد؛ به طوری که این فعالیت‌ها، پویایی و نشاط بیشتری را به فضای مدارس القا کرده و موجب شادابی کلاس‌های درس شد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: فضیلت‌های تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی شامل دیانت و معنویت، عدل و انصاف، راستی و وفای به عهد، عفت و پاکدامنی، عزت نفس، ایثار و نوع‌دوستی، شجاعت و حقیقت‌جویی، تدبیر و تفکر، میهن‌دوستی، نظم و قانومندی، طبیعت‌دوستی، پرسشگری و نقدپذیری، تاب‌آوری و سازگاری، مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی به دانش‌آموزان را در رسیدن به تربیت اجتماعی یاری می‌کند تا به عنوان یک شهروند برای قبول مسئولیت‌های اجتماعی در آینده و کمک به اعتلا و پیشرفت ایران قوی مهیا شوند.

دلبری خاطرنشان کرد: هر کدام از ظرفیت‌های سازمان دانش‌آموزی با توجه به اهداف و ماموریت‌هایی که دارد، تربیت ۶ ساحتی دانش‌آموزان را دنبال می‌کند و شاهد این مدعا، موفقیت‌های دانش‌آموزان عضو این سازمان در بیست و سه ساله گذشته است که از زمان تاسیس این سازمان می‌گذرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار