توضیحات شهردار تهران در خصوص اعتراض رانندگان شرکت واحد

تهران (پانا) - شهردار تهران درخصوص اعتراض برخی رانندگان اتوبوس به میزان افزایش حقوق‌هایشان، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و صحت فیش‌های منتشر شده از حقوق رانندگان اتوبوس توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۲۸۰۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات شهردار تهران  در خصوص اعتراض رانندگان شرکت واحد

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص خرابی پله برقی‌های شهر تهران گفت: در مجموع ۵۰۰ پله برقی در شهر تهران داریم که ۲۵۰ پله برقی آن خراب است که صد دستگاه ماه گذشته درست شد. 100دستگاه نیز تا پایان این ماه تعمیر و تحویل شهروندان می‌شود و ۵۰ دستگاه دیگر نیز تا ۴۵ روز دیگر تعمیر می‌شود. به واسطه فرسودگی و نرسیدن به این پله برقی‌ها برخی از آنها خطرناک شده بود که آنها را تعطیل کردیم تا ایمنی شهروندان تهرانی به خطر نیفتد.

وی درخصوص کمبود واگن و فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی نیز توضیح داد: برای افزودن واگن به ناوگان مترو قراردادهای داخلی و خارجی بسته شده که این موضوع زمان‌بر است، در حوزه اتوبوسرانی نیز 2 هزار و 225 دستگاه اتوبوس فرسوده به ما تحویل داده شد که سال قبل ۱۷۵ اتوبوس خریداری شد و 500 دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شد. امسال بازسازی و خرید 3 هزار و 250 دستگاه اتوبوس را در دستور کار داریم.

زاکانی در ادامه درباره چالش‌های به وجود آمده میان رانندگان اتوبوس بی آر تی گفت: شائبه‌هایی درخصوص مصوبه هیات وزیران درباره میزان افزایش حقوق و دستمزد، این مشکلات را ایجاد کرده بود. برخی شایعات، این شائبه را ایجاد کرده بود که درخصوص نهادهای عمومی نیز تصمیم‌گیری شده است که هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. اما منتظر تعیین تکلیف این موضوع هستیم و مابه‌التفاوت‌ها را با افزایش 40 درصدی پرداخت کردیم تا زمانی که نظر نهایی داده شود افراد معترض ۲۰۰ و ۳۰۰ نفر می‌شدند و باقی رانندگان سرکار خود حاضر بودند و از امروز نیز همه رانندگان درحال خدمات رسانی به شهروندان هستند.

شهردار تهران درخصوص اینکه آیا راننده اتوبوسی دستگیر شده است، گفت: دستگاه‌های امنیتی باید درخصوص آن اظهار نظر کنند و برخی که ساماندهی این کار را می‌کردند مواجهه با آنها متفاوت خواهد بود.

وی درخصوص اختلاف نظر با شورای شهر نیز گفت: اگر اختلاف سلیقه وجود نداشته نباشد باید شک کنیم. اختلاف سلیقه‌های کارشناسی وجود دارد اما توافقات صد برابر این اختلاف نظرهای سلیقه‌‌ای است.

شهردار تهران درباره افزایش ۲۵ درصدی کرایه‌های تاکسی و حمل و نقل عمومی گفت: مصوبه افزایش کرایه‌ها مسیر قانونی خود را طی کرده و در شورا مصوب و فرمانداری نیز آن را تایید کرده است.

وی درخصوص فیش‌های منتشر شده راننده‌های اتوبوس نیز گفت: این فیش‌ها درست است و واقعیت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار