آیلار فیضی*

خبرنگار چشم بینا و زبان گویای مردم است

پیامبر اکرم در حدیثی فرموده است حق را بگو و در راه خدا از ملامت و از هیچ ملامت‌گری نهراس که آن بیانگر ویژگی حق‌گویی، حق‌طلبی و حق‌محوری است. بر همین اساس می‌توان گفت خبرنگار چشم بینا و زبان گویای مردم است.

کد مطلب: ۱۲۸۰۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
خبرنگار چشم بینا و زبان گویای مردم است

بی شک کارکرد رسانه های گوناگون در ارائه تصویر از نقاط قوت و ضعف یک استان و کنترل مشکلات توسط مسئولان غیرقابل انکار است و به راستی که رسالت اصحاب خبر حساس است.

چه زیباست اندیشه ای که در مقابل قلم زانو بزند و واژه هایی که در خدمت بیان حق آیند. خبرنگار، همچون شمعی است که با وجود درد خود می سوزد و روشنی می بخشد، در جایی خود را فدا می کند تا واقعیت و حقیقت ماندگار شود، لحظه ها را ثبت می کند و به یادگار می گذارد. دستان پرتوانش واژه ها را آن چنان به تحریر در می آورند تا حق از ناحق، راست از دروغ، صفا از ریا جلا داده شود.

خبرنگار چون پلی میان مسئولان و مردم است که آگاهی و امید را هدیه می دهد. خبرنگار هرچند واژه ای آشنا برای همه است اما هنوز بسیاری از مردم دشواری های این شغل پر مخاطره را نمی دانند. خبرنگار در تلاش است با نوشتن بهترین آثار و واژه ها مشکلات مردم را بازگو کند اما وقتی به مشکلات خود می رسد چیزی نمی نویسد او برای مردم می نویسد اما کسی برای او نمی نویسد.

چرا از خود نمی نویسد؟ چون او برای مردم می نویسد و مشکلات مردم را مهم تر از مسائل خود می داند. جدا از داشتن علاقه و استعداد، انتخاب شغل خبرنگاری بدون عشق امکان پذیر نیست و افرادی که برای کسب مادیات این حرفه را انتخاب می کنند، خیلی زود از ادامه کار منصرف می شوند.

خبرنگارانی که با عشق خبرنگار می شوند و نگارنده نگاه های تا افق های بی نهایت هستند، امیدوارم هر روز بیشتر از دیروز گسترده و حرفه ای شوند و همواره حرفِ دلِ مردم را بگویند.

دانش آموز خبرنگار*

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار