محمدرضا رسولی در حاشیه همایش ملی سفیران سلامت کشوری :

خود مراقبتی، مهمترین کلید واژه برنامه سفیران سلامت است

تهران(پانا)- سرپرست آموزش و پرورش منطقه یک، خود مراقبتی را مهمترین کلید واژه سفیران سلامت دانست و معتقد است با نهادینه کردن مفاهیم اصلی حوزه سلامت قطعا سلامت جسمی و روحی دانش آموزان را فراهم خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
خود مراقبتی، مهمترین کلید واژه برنامه سفیران سلامت است

محمدرضا رسولی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه یک در حاشیه برگزاری همایش فاخرجشنواره ملی سفیران سلامت دانش آموزی در دبستان عدالت و آیین گرامی داشت هفته سلامت ضمن تبریک به مربیان سلامت منتخب کشوری در گفتگو با پانا اظهار کرد: موضوع هفته سلامت اهمیت بسیاری دارد به عبارت دیگر این موضوع مختص یک روز یک هفته و یا مختص به یک نهاد یا سیستم خاص نیست بلکه یک نیاز و پویش همگانی است که تمام افراد جامعه باید در راستای رسیدن به اهداف آن قدم بردارند.

وی افزود: با توجه به نقش بنیادین آموزش و پرورش در زمینه پرورش و تربیت نسل سالمی که آینده یک جامعه است؛ اهمیت برنامه های هفته سلامت در مدارس پر رنگ تر می شود.

رسولی با اشاره به روز شمارهای هفته سلامت گفت: برنامه های هفته سلامت صرفا مربوط به مسائل پزشکی نیست، بلکه ابعاد وسیع تری مثل آموزش، آگاه سازی دانش آموزان از خود مراقبتی در حوزه های جسمی، سبک زندگی سالم، مهارت های زندگی، حیطه روانی و عاطفی و …. را در بر می گیرد و در این میان برنامه سفیران سلامت یکی از مهمترین و اثربخش ترین برنامه ها در این راستا است و خود مراقبتی، مهمترین کلید واژه برنامه سفیران سلامت است.

فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی در ادامه با اشاره به نقش همسالان گفت: روش عملیاتی تشکل دانش آموزی سفیران سلامت یکی از روش های موثر در میان روش های آموزشی در دنیا است. به قول معروف بچه ها به زبان همسالان بهتر یاد می گیرند.

سید مومن آموزش همسالان و آموزش دانش آموز به دانش آموز را وجه غالب و اثرگذار در بحث سفیران سلامت دانش آموزی دانست و گفت: ما اگر بتوانیم مفاهیم اصلی حوزه سلامت را به دانش آموزان آموزش دهیم و زمینه به کارگیری این مفاهیم را در زندگی روزمره دانش آموزان فراهم کنیم قطعا سلامت جسمی و روحی آن ها را فراهم خواهیم کرد.

وی از سفیران سلامت دانش آموزی به عنوان مصداقی ترین و عینی ترین طرحی نام برد که ارتقای سواد سلامت را بین گروه همسالان دنبال می کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ضمن قدردانی از تلاش و زحمات مراقبین سلامت که در راستای شعارهفته سلامت (سلامت ما . سلامت سیاره ما ) و با تولید محتوا زمینه های یادگیری اثر گذارتر را برای سفیران سلامت و به تبع آن کلیه ی دانش آموزان فراهم کرده است.

سیماسرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضمن تشکر از زحمات مراقبین سلامت تصریح کرد: سلامتی یکی از مهمترین اولویت های جوامع انسانی بوده و تحقق اهداف حوزه سلامت نیازمند مشارکت همه افراد، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: مراقبین سلامت مدارس در جهت دستیابی به اهداف و شعار هفته سلامت سال ۱۴۰۱ در مدارس ضمن آموزش سفیران سلامت و نظارت بر اجرای صحیح اهداف نظام سلامت در ارتقای سلامت دانش آموزان و جامعه هدف تلاش مضاعف کردند و به سهم خود در مسیر نیل به اهداف نقش موثری ایفا کردند.

گفتنی است؛ جشنواره ملی سفیران سلامت دانش آموزی و آیین گرامی داشت هفته سلامت در ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با حضور صادق ستاری فر؛ معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و علیرضا کریمیان؛ مدیر کل شهر تهران، جعفر میعادفر؛ رئیس سازمان اورژانس کشور، محمد رضا رسولی؛ سرپرست آموزش و پرورش منطقه یک و سایر مسئولین و مراقبین سلامت و دانش آموزان سفیر سلامت وبا اجرای برنامه های متنوع و جذاب سرود زیست محیطی و بازیافت، مانور اورژانس، سوگند نامه سفیران سلامت در آموزشگاه عدالت منطقه یک برگزار شد.

در این همایش از پیشکسوتان حوزه سلامت، مراقبین سلامت و برگزیدگان جشنواره سفیران سلامت کشوری توسط معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت متبوع و مدیر کل شهر تهران و سرپرست منطقه یک تجلیل بعمل آمد. لازم به ذکر است از حوریه خان محمدی مراقب سلامت منطقه یک که رتبه برتر مراقبین سلامت کشوری را کسب کرده بود نیز تقدیر شد.
در حاشیه مراسم نمایشگاهی با ایجاد غرفه هایی شامل : معاینات مقدماتی، ثبت اطلاعات در سامانه سیب، معاینات پوست ومو، بهداشت دهان و دندان، طرح مکمل یاری آاهن و ویتامین D، طرح سفیران سلامت، طرح دادرس، طرح زیست محیطی و طرح پایگاه تغذیه سالم برگزار شد. همچنین با برپایی نمایشگاه آثار برگزیدگان کشوری سفیران سلامت نیز در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت و در پایان برنامه نهالی به اسم شهید علیرضا شمسی پور کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار