مدیرکل آموزش و‌ پرورش فارس تاکید کرد:

حرکت فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس بر مبنای سند تحول بنیادین است

شیراز ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: فعالیت‌های آموزش و پرورش بر مبنای توجه به ساحت‌های تعلیم و تربیت در سند تحول بنیادین در حال حرکت است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حرکت فعالیت‌های آموزش و پرورش فارس بر مبنای سند تحول بنیادین است

محمد خلیل عسکری در جلسه کارگروه اسناد بالا‌دستی و کارگروه زیر نظام راهبری و مدیریت در آموزش و‌ پرورش استان فارس گفت: اقدام‌های حوزه آموزش و پرورش باید در چارچوب سند تحول بنیادین باشد.

عسکری ضمن اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش مبتنی بر توجه به ساحت‌های تعلیم و تربیت و با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دانش‌آموزان باید مبتنی بر سند تحول بنیادین باشد گفت: در این راستا اقدام‌هایی ازجمله در ارتباط با فعالیت‌های جهادی، ارزشی و تربیتی در مراسم مختلف افطار و احیاء و شب زنده‌داری‌های ماه مبارک رمضان صورت گرفت و همچنین حضور باشکوه و بی‌نظیر دانش‌آموزان در حماسه‌ روز قدس و عید فطر از این قبیل فعالیت‌ها بود.

وی در خصوص بازگشایی و آموزش حضوری گفت: از آنجایی که آموزش و پرورش فارس با پتانسیل مناسب و فعال در تکاپوی کار بود، در کشور به‌عنوان استان اول و نمونه انتخاب شده است.

مدیرکل آموزش و‌پرورش فارس با اشاره به تکریم و تقدیر از مقام شامخ معلم گفت: در این راستا اقدام‌های شایسته‌ای صورت گرفت از جمله اینکه در ۵۹ منطقه‌ی آموزش و پرورش مراسم باشکوه و موثری با حضور شورای معاونین و روسای اداره‌ها اداره کل در ارتباط با عزتمندی معلمان برگزار شد.

عسکری در ارتباط با اختصاص زمین به دانشگاه فرهنگیان گفت: در این راستا پیگیری‌های موثری صورت گرفته که برای آینده گزینی مناسب در یکی از مناطق بسیار مطلوب شهرستان شیراز با حضور وزیر محترم کلنگ‌زنی خواهد شد و به جد دنبال خواهد شد .

وی گفت: برای ساماندهی نیروی انسانی جلسه‌های مفید و مناسبی قرار داده شده که از نیروهای موجود حداکثر بهره‌برداری و رضایتمندی در نقل و انتقال‌های صورت بگیرد که این امر به نحو مطلوب دنبال شود.

مدیرکل آموزش و‌پرورش فارس ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان گفت: باید هم ‌پرچم علم و فضیلت و هم پرچم هویت دینی و ملی بالا رود.

عسکری گفت: باید با تکیه بر فناوری‌های روز و داشته های فرهنگی تلاش شود که در ساحت فرهنگ ملی و دینی اقدام‌های موثر و شایسته‌ای تنظیم شود.

وی در رابطه با چرخش تحول آفرین گفت: این دانش‌آموزان همانند امانت‌هایی هستند که باید با ارزش افزوده‌ای که در سندتحول به حیات طیبه نام برده شده است آشنا و هدایت شوند پس باید همه تلاش کنند که این ارزش افزوده در فرایند دوازده ساله برای تمام دانش‌آموزان محقق شود.

گفتنی است در این جلسه پیرامون مسائل تربیتی سند تحول و موضوعات مربوطه تبادل نظر صورت گرفت و مقرر شد برای عرصه‌های مختلف تربیتی و تولید محتواهای مناسب انجام گیرد و دانشگاه، آموزش و پرورش و فرهیختگان مربوط به فضای مجازی کارگروهی را تشکیل و نسبت به تولید محتواهای مجازی اقدام نمایند.

جلسه‌ مشترک روسای آموزش و پرورش و ائمه‌ محترم جمعه به عنوان عوامل موثر و تاثیرگذار در امر تربیت تبادل نظر و همفکری و مساعد داشته باشند.

برای نیروهای جدیدالاستخدام که دوره‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان را ندیده‌اند اعم از طلاب و غیرطلاب، آموزش‌های مربوطه اختصاص داده شود که معاونت آموزش ابتدایی متولی این امر شدند، لذا دانشگاه فرهنگیان نسبت به این مهم مبادرت لازم داشته باشند و قبل از ورود به عرصه‌ تدریس، درس‌های روانشناسی رشد، روانشناسی کودک و نوجوان، روانشناسی تربیتی، سنجش و اندازه‌گیری و شیوه‌های تدریس آموزش داده شود و همچنین برای سرباز معلم هایی که بعنوان نیروهای همکار مشغول بکار هستند.

در ارتباط با عرصه‌های مختلف تحول افرین ازجمله قرآن، نماز، ایتام، عفاف و حجاب و... مطالبی مطرح و مقرر شد که کارگروه‌های مربوطه را تقویت و با توجه به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در ارتباط با رویش‌های جدید و روش‌های نو به نو در امر تربیت، کارگروه ها در عرصه‌های مختلف روش‌های برآمده از نیازمندی‌های روز را تنظیم و به مرحله‌ی اجرا در آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار