آذربایجان‌غربی؛ پیشرو در مستندسازی املاک آموزش و پرورش

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت استان آذربایجان‌غربی در اجرای توافقنامه سه جانبه مستندسازی املاک و اموال غیرمنقول آموزش و پرورش استان در سطح کشور پیشروست.

کد مطلب: ۱۲۷۹۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان‌غربی؛ پیشرو در مستندسازی املاک آموزش و پرورش

جلسه کارگروه استانی توافقنامه سه جانبه وزارت آموزش و پرورش، ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و مسئولان ثبت اسناد و بنیاد مسکن صبح امروز در محل دفتر مدیرکل برگزار شد.

«جواد جنگی» مدیرکل آموزش و پرورش استان، در این جلسه که بصورت ویدئو کنفرانس با حضور مسئولان مناطق 24 گانه آموزش و پرورش برگزار می شد؛ اظهار کرد: آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی در اخذ سند مالکیت املاک آموزش و پرورش در سال 1400 رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در سال 1400، تعداد 829 مورد سند مالکیت برای املاک آموزش و پرروش استان اخذ شده است؛ افزود: تعداد 570 فقره سند دفترچه ای مربوط به املاک آموزش و پرروش نیز به اسناد تک برگ تبدیل خواهد شد.

این مقام مسئول، تعداد املاک در اختیار آموزش و پرورش استان را 4050 ملک عنوان کرد و افزود: هم اکنون از مجموع این املاک تعداد 2413 ملک دارای سند و 1646 ملک فاقد سند مالکیت است.

وی با تقدیر از مدیران مناطق و کارشناسان امور حقوقی که دارای عملکرد برتر در حوزه اخذ سند املاک آموزش و پرورش هستند، خواستار تلاش بیشتر سایر مناطق آموزشی استان در این راستا شد.

امیر جوان کیا، مدیرکل ثبت، اسناد و املاک آذربایجان غربی نیز با اشاره جایگاه ویژه نظام تعلیم و تربیت در توسعه کشور، بر آمادگی بیش از پیش نسبت به همکاری با مسئولان آموزش و پرورش در راستای مستند کردن املاک این نهاد تاکید کرد.

«رضا یوسفی» رئیس اداره امور حقوقی آموزش و پرورش استان در این جلسه اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه ای که در سطح ملی میان وزارت آموزش و پرورش، سازمان اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منعقد شده است، اسناد مالکیت اراضی آموزش و پرورش، دارای شناسه الکترونیکی و مطابق با نقشه های استاندارد (کاداستر) می شوند.

گفتنی است بر اساس این تفاهم نامه آموزش و پرورش متعهد است فهرستی از املاک و اراضی در اختیار مورد بهره برداری خود به تفکیک، برابر قانون جامع حد نگار کشور (کاداستر) تهیه نمایند وبنیاد مسکن متعهد شده است از وصول مستندات از جانب آموزش و پرورش مدارک را تکمیل و به اداره ثبت اسناد و املاک محل وقوع ملک ارسال کند و همچنین ثبت اسناد و املاک متعهد است واحدهای ثبتی ذیربط را موظف کند نسبت به بررسی مستندات ارائه شده و جانمایی آن در لایه موردنظر در بانک جامع کاداستر اقدام کنند.

استان آذربایجان غربی در اخذ سند مالکیت املاک آموزش و پرورش در سه سال متوالی 98 و 99 و 1400 همواره جزو رتبه های اول تا سوم کشور بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار