راستی آزمایی روند توزیع روغن توسط شرکت‌های پخش

تهران (پانا) - معاون تجارت و خدمات وزیر صمت بیان کرد ۱۸ تیم بازرسی با همکاری بازرسان وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و استانداری تهران به‌صورت تصادفی از فروشگاه‌های سطح شهر تهران و شهرستان‌های این استان که شرکت پخش برای توزیع روغن به آنها مراجعه کرده بود، بازدید کردند و توزیع روغن راستی آزمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
راستی آزمایی روند توزیع روغن توسط شرکت‌های پخش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علیرضا شاه میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزیر صمت افزود: این رصد تنها برای کنترل و راستی آزمایی موجودی روغن خوراکی و نظارت بر روند فعالیت شرکت‌های پخش در حوزه خرده‌فروشی و مویرگی بوده است.

وی در این خصوص، ادامه داد: رصد و نظارت بر شیوه توزیع روغن خوراکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و میدان‌های میوه و تره‌بار در دو روز نخست اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، انجام شد و امروز در تداوم موضوع نظارت‌ها، روند توزیع روغن در خرده‌فروشی‌ها مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار گرفت.

انتخاب چند شرکت پخش به‌صورت تصادفی برای رصد شیوه توزیع

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت با اعلام این‌که در استان تهران ۲۱ هزار خرده‌فروشی داریم که روغن خریداری می‌کنند، توضیح داد: از شش شرکت اصلی پخش کشور که در استان تهران فعالیت می‌کنند، چند مورد به‌صورت تصادفی انتخاب شد و روند توزیع روغن توسط آن‌ها مورد نظارت قرار گرفت.

روغن به‌اندازه کافی در فروشگاه‌ها وجود دارد

شاه میرزایی گفت: تمام روغن‌ها باقیمت جدید توزیع‌شده است، هرچند تقاضای خرید به علت افزایش قیمت‌ها کم شده است، اما موجودی روغن به‌اندازه کافی در همه خرده‌فروشی‌ها وجود دارد.

فاکتورها در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود

وی با تأکید بر این‌که روند توزیع و فروش روغن به‌صورت مداوم و هوشمند راستی آزمایی می‌شود، تأکید کرد: فاکتورهای خریدوفروش توسط شرکت‌های پخش در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود و فروشنده و خریدار به‌طور کامل مشخص است و میزان پوشش خرده‌فروشی‌ها به‌صورت کامل با تعمیم آمارها رصد می‌شود.

کالاهای مشمول طرح باقیمت جدید عرضه می‌شوند

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود، ادامه داد: نباید دوگانگی در بازار وجود داشته باشد، اعلام قیمت قبل باعث ازدحام مردم برای خرید می‌شد که مقرر شد تمام کالاهای مشمول طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها باقیمت جدید عرضه شوند.

تولیدکنندگان درواقع مابه‌التفاوت قیمت قدیم و جدید را در زنجیره پرداخت کرده‌اند

شاه میرزایی همچنین گفت: مردم نباید فکر کنند که فروشنده با فروش کالا به قیمت جدید در حق آن‌ها اجحاف می‌کند، زیرا فاکتورهای روغن در سامانه جامع تجارت ثبت‌شده، موجودی مشخص است و توزیع‌کنندگان یا تولیدکنندگان درواقع مابه‌التفاوت قیمت جدید و قدیم را در زنجیره پرداخت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار