تفاهم‌نامه‌ای که به‌زودی امضا می‌شود

معرفی فعالان حوزه کودک و نوجوان به وزارت فرهنگ قطر

تهران (پانا) - معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت پیشنهاد شده است که علاوه بر معرفی ناشران ایرانی این حوزه به قطر؛ آنها با فعالان حوزه کودک و نوجوان ایرانی نیز آشنا شوند که بسیار از این پیشنهاد استقبال شد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
معرفی فعالان حوزه کودک و نوجوان به وزارت فرهنگ قطر

به گزارش ستاد خبری سی‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ محمدرضا بهمنی خدنگ معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حاشیه بازدید از بخش بینالملل نمایشگاه بین‌المللی نمایشگاه کتاب تهران؛ اظهار داشت: قطر میهمان ویژه نمایشگاه امسال است و این انتخاب از چند جهت صورت گرفت، یکی از جنبه‌ها، ظرفیت‌های موجود در حوزه تعاملات فرهنگی و دیگری میزبانی قطر در جام جهانی است. انتخاب قطر به عنوان میهمان ویژه تصمیم هوشمندانه‌ای است و ما از بابت این هوشمندی به مسئولان نمایشگاه تبریک می‌گویم.

بهمنی خدنگ با بیان اینکه تقریباً تمام کتاب‌های عرضه شده در غرفه قطر را بررسی کرده؛ افزود: کتاب‌ها را از لحاظ دقت‌ موضوعی‌ و تنوع انتخاب شده نیز بررسی کردم و آثار جالبی را در بین آثار غرفه قطر دیدم که می‌تواند مورد استفاده هموطنان ما نیز قرار بگیرد، همچنین این مساله مطرح شد، سرفصل ترجمه کتاب‌های قطری به فارسی درنظر گرفته شود. طبعاً این موضوع نقطه مهمی برای تقاضای متقابل و باب عرضه بیشتر کتب‌ ایرانی ترجمه شده، در بازار نشر قطری را باز می‌کند، این مساله را در گفتگوها مطرح کردیم و تفاهم‌نامه‌ای هم به طرف قطری در این باره برای بررسی تحویل دادیم.

وی همچنین درباره اقدامات انجام شده در گسترش نشر ایران در حوزه خلیج فارس عنوان کرد: مرکز نشر و ترجمه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از طریق طرح کار؛ پیش از این ارتباطاتی با ناشران قطری داشته‌اند اما به هرحال به دلیل محدودیت‌های قلمرو ناشران قطری، این ارتباطات باید حساب شده‌تر و هدفمندتر باشد. یعنی ما نیاز به این داریم که بدانیم با کدام ناشر قطری به چه شکلی باید ارتباط بگیریم.

معاون توسعه همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین خبر داد: نمایندگان وزارت فرهنگ قطر علاقه‌مند به فعالیت در حوزه کودک و نوجوان هستند، من پیشنهاد دادم که علاوه بر معرفی ناشران ایرانی این حوزه؛ آن‌ها را با فعالان حوزه کودک و نوجوان ایران نیز آشنا کنیم که البته بسیار از این پیشنهاد هم استقبال کردند، چرا که حوزه کودک و نوجوان دنیای خاص خود را دارد و مهمتر از ارتباط با ناشران کودک و نوجوان؛ ارتباط با فعالان حوزه کودک و نوجوان است.

وی در ادامه افزود: اگر این ارتباط صورت بگیرد؛ تفاهم نامه ما با قطر فراتر از حوزه نشر می‌شود و تفاهم‌نامه‌ای با موضوع ارتباط وزارت فرهنگ و ارشاد قطری با فعالان حوزه کودک و نوجوان قطری خواهد بود.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار