در گفت‌وگو با پانا

احمد بهرامی: نمی‌توان از ظرفیت «هنر و تجربه» غافل شد

تهران (پانا) - کارگردان «دشت خاموش» معتقد است سینماهای استان‌ها پاتوق مناسبی برای نمایش فیلم‌های «هنر و تجربه» است و نباید از این ظرفیت غافل شد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
احمد بهرامی: نمی‌توان از ظرفیت «هنر و تجربه» غافل شد

احمد بهرامی کارگردان سینما که پیش‌ازاین تجربه نمایش فیلم‌های خود با گروه سینمایی «هنر و تجربه» را داشته است، گفت: «شکل‌گیری گروه سینمایی «هنر و تجربه» اتفاق مثبتی برای سینمای مستقل، هنری و تجربی است. فیلم‌سازان مستقل مانند من به‌نوعی مدیون چنین سیستم اکرانی هستند، چراکه سینمای ما چندان مخاطب عام ندارد. البته این را هم باید بگویم که سینمای مستقل مخاطب خاص خود که شامل دانشجویان سینما و بسیاری از افراد که سینما برای آن‌ها جدی است، را دارد.»

وی بیان کرد: «در این مدت مخاطبان خاص سینما به گروه «هنر و تجربه» عادت کرده و برای دیدن فیلم‌های خاص هنری و تجربی به سینماهای این گروه سینمایی مراجعه می‌کردند. 2 فیلم «پناه» و «دشت خاموش» از من در این گروه نمایش داده شد.»

این کارگردان توضیح داد: «طی 2 تجربه‌ای که برای اکران فیلم‌های خود در «هنر و تجربه» داشته‌ام به این نتیجه رسیده‌ام که اگر یک سینما برای «هنر و تجربه» در نظر گرفته شود تا به‌صورت کامل فیلم‌های این گروه سینمایی را نمایش دهند، بهتر از این است که فیلم‌های «هنر و تجربه» در سانس‌های پراکنده در سینماهای مختلف نمایش داده شود.»

کارگردان فیلم «دشت خاموش» بیان کرد: «در کشورهای دارای سینمای هنری، چنین سیستمی برای نمایش فیلم‌هایی ازاین‌دست در نظر گرفته می‌شود تا از صبح تا شب فیلم‌های کوتاه، مستقل و هنری را نمایش دهد. در چنین شرایطی تکلیف مخاطب کاملاً مشخص است و به‌خوبی می‌توانند برنامه مناسبی برای دیدن فیلم‌ها داشته باشد.»

وی ادامه داد: «فراموش نکنیم که پراکندگی سانس‌ها و نمایش فیلم‌های «هنر و تجربه» میان فیلم‌های بدنه، باعث سردرگمی مخاطب در انتخاب فیلم‌ها می‌شود.»

بهرامی در پایان گفت: «در شهرهای بزرگ مانند شیراز و مشهد چنین پتانسیلی وجود دارد تا یک سالن خاص برای «هنر و تجربه» اختصاص دهند، چراکه مخاطبان در این شهرها بسیار زیاد است. طی سال‌های گذشته فیلم‌های بسیاری در حوزه «هنر و تجربه» تولیدشده که می‌تواند در این سینماها نمایش داده و همه روزها را پر کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار