استقبال نویسندگان از جایزه جهانی کتاب جمهوری اسلامی

تهران (پانا) - مسئول دبیر‌خانه جایزه جهانی کتاب سال نویسندگان ایرانی گفت جایزه جهانی کتاب به اهداف خود دست یافته و توانسته نظر نویسندگان را برای مشارکت هر چه بیشتر جلب کند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
استقبال نویسندگان از جایزه جهانی کتاب جمهوری اسلامی

به گزارش ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمد جواد احمدی در حاشیه نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: این جایزه با تمرکز بر داوری و ارزیابی آثار نویسندگان ایرانی مقیم کشورهای دیگر، 29 دوره برگزار شده است.

وی با اذعان به اینکه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد دو جایزه کتاب شامل «جایزه کتاب سال نویسندگان ایرانی» و «جایزه جهانی نویسندگان و ناشران خارج از کشور» را راهبری می‌کند، اضافه کرد: جایزه جهانی کتاب زیر نظر خانه کتاب و ادبیات ایران تا به امروز با موفقیت و استقبال مواجه بوده است.

مسئول دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال نویسندگان ایرانی یادآور شد: در آخرین دوره برگزاری این رویداد، 1600 کتاب مورد بررسی قرار گرفت که 97 کتاب به مرحله نخست داوری و 22 کتاب دیگر به مرحله نهایی داوری رسیدند و در نهایت 5 کتاب برگزیده معرفی شد.

به گفته احمدی کتاب‌های برگزیده از کشورهای چین، بنگلادش، آمریکا، آلمان و انگلیس بوده و همه ساله با حضور رئیس‌جمهور به منتخبان «کتاب سال» جوایزی اعطا می‌شود.

وی با اشاره به معرفی این جایزه به مراجعه‌کنندگان به‌ویژه نویسندگان، ادامه داد: این رویداد توانسته در جلب نظر نویسندگان و ارتباط‌دهی آنان با مخاطبان داخل کشور موثر عمل کند.

مسئول دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال نویسندگان ایرانی متذکر شد: با کمک این رویداد کتاب‌های تولیدی در سطح گسترده‌ای معرفی و نویسندگان نیز می‌توانند با آخرین تولیدات آشنا شوند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار