اقدام غیرمنتظره فدراسیون ورزش‌های رزمی قبل از تصمیم نهایی وزیر

تهران (پانا) -‌ در فاصله یک روز بعد از دعوت وزیر ورزش از مسئولان موی‌تای برای حضور در جلسه جهت بررسی مسائل موجود، فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی در اقدامی غیر منتظره برای این رشته سرپرست تعیین کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
اقدام غیرمنتظره فدراسیون ورزش‌های رزمی قبل از تصمیم نهایی وزیر

به گزارش مهر، موی تای یکی از پرطرفدارترین رشته‌های رزمی در ایران است که مدتی اهالی این رشته دچار چالشی جدی شده و حضور در رقابتهای پیش رو در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. موضوع از آنجا شروع شد که مسئولان این رشته که به صورت انجمن و زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت می‌کردند، نهم بهمن ماه ۱۴۰۰ اعلام کردند که پس از تصویب مجمع عمومی، از این پس تحت عنوان فدراسیون فعالیت خواهند کرد.

اقدامی چند روز بعد از سوی فدراسیون جهانی موی تای موسوم به «ایفما» مورد تائید قرار گرفت. موضوعی که همان زمان واکنش خاصی از سوی ورزش کشور نداشت، ولی دوشنبه گذشته ۱۹ اردیبهشت ماه وزارت ورزش طی نامه‌ای این رشته را یک بار دیگر به فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی واگذار کرد. نامه‌ای که واکنش تند مسئولان موی تای بخصوص جواد نصیری را در پی داشت.

نصیری در نشست خبری خود و در جواب سوال خبرنگاری که سوال کرده بود، احتمال انتخاب سرپرست به جای شما برای موی تای وجود دارد گفته بود که هر گونه موازی کاری برای موی تای و ورزش ایران هزینه سنگینی دارد.

در ادامه این ماجرا، شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در گفتگویی از مسئولان موی تای دعوت کرده بود تا برای بررسی شرایط و مشکلات موجود در یک جلسه مشترک شرکت کنند. موضوعی که با استقبال مسئولان موی تای مواجه شده و نصیری عنوان کرده بود که منتظر اعلام زمان و مکان این جلسه است.

در حالی که انتظار می‌رفت، مشکلات موی تای که دود آن به چشم ورزشکاران و علاقمندان به آن می‌رفت، با اقدام به موقع وزیر رفع خواهد شد، روز گذشته فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی، در حرکتی غیر منتظره برای این رشته سرپرست معرفی کرد. اقدامی که بدون شک با واکنش فدراسیون جهانی مواجه خواهد شد. چرا که ایفما در نامه‌هایی که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ارسال کرده بود، در این مورد هشدار داده بود.

سوال اصلی و مهم اینجاست، چرا فدراسیون ورزش‌های رزمی در حالی که حمید سجادی به عنوان شخص اول ورزش کشور در صدد رفع مشکل بوده و مسئولان موی تای را به جلسه دعوت کرده، دست به چنین اقدامی زده است؟ آیا این جابجایی با هماهنگی وزیر صورت گرفته است؟ مسئولان این فدراسیون پاسخ دهند که آیا در این شرایط می‌توانند تیم ملی را به مسابقات جهانی امارات اعزام کنند؟ پاسخ تعلیق موی تای و یا مشکلات بزرگ‌تر برای ورزش کشور را چه کسی خواهد داد؟

منطق حکم می‌کرد که برای دوری از حاشیه و بروز مشکلات حاد، مسئولان فدراسیون ورزش‌های رزمی اجازه می‌دادند جلسه بین وزیر و مسئولان موی تای برگزار می‌شد و با توجه به نتیجه این جلسه تصمیم لازم گرفته می‌شد، نه اینکه با این نوع رفتار، موی تای را وارد حاشیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار