همزمان با سراسر کشور

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در داراب افتتاح شد

داراب (پانا) - طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در ۳۶ شهرستان استان فارس به صورت بر خط و هماهنگ انجام شد و در این جلسه چند شهرستان نیز به بیان مشکلات و برنامه های خود پرداختند. رئیس بهزیستی شهرستان داراب در خصوص اجرای این طرح گفت این طرح ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال است و والدین می توانند به مراکز اجرای طرح غربالگری تا پایان سال جاری مراجعه کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در داراب افتتاح شد

صدیقه خائفی، هدف از طرح غربالگری را جلوگیری از معلولیت های بینایی دانست و افزود: معلولیت بینایی یک محدودیت مشخص و بارز نیست و به وسیله تابلو چارت بینایی سنجی مشکل چشم کودکان مشخص می‌شود و در صورت مشکوک بودن از نظر بینایی، به پزشک متخصص ارجاع داده می شود و ممکن است کودکانی به مداخله درمانی نیاز داشته باشند.
وی عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان داراب ۷ مرکز مثبت زندگی داریم که ۳ مرکز در داراب و ۴ مرکز در بخش‌های مختلف از جمله مرکز فورگ (دوبرجی)، مرکز جنت شهر، مرکز فسارود (روستای پاسخن) و مرکز روستای آبجهان(پوشش دهستان بالش) فعال هستند.

وی مراکز مستقر در داراب را نیز، مرکز مثبت زندگی در سه راهه بهار، مرکز دوم در خیابان پیروزی بالاتر از شبکه بهداشت، مرکز سوم در خیابان دریمی، روبروی مدرسه پسرانه سلمان، برشمرد و افزود: این هفت مرکز پذیرای والدین و کودکان برای طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند.

خائفی تصریح کرد: در شهرستان داراب، ۹ هزار کودک ۳ تا ۶ سال داریم که توسط کارشناسان ما با تابلو چارت و بینایی سنجی تحت معاینه قرار می‌گیرند.

رئیس بهزیستی شهرستان داراب بر همکاری سایر سازمان‌ها در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح تاکید و اظهار کرد: سازمان‌هایی از جمله آموزش و پرورش؛ چرا که بهتر است این برنامه در مدارس، مهدهای کودک و پیش دبستانی ها اجرا شود، ولی در روستاهایی که مهدکودک ندارند، انتظار می‌رود شبکه بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت با مجریان طرح ما همکاری داشته باشند.

علی اکبر غلامی کارشناس مسئول اجرای برنامه‌های پیشگیری از معلولیت‌ها در اداره بهزیستی با اشاره به سه مرحله‌ای بودن غربال، تشخیص و مداخلات درمانی اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیان کرد: در سال گذشته از بین کودکان غربال شده ، ۳۰۰ کودک مشکوک به اختلال بینایی تشخیص داده شده که بصورت رایگان به منظور انجام اقدامات و پیگیری‌های مداخله‌ای و درمانی به بینایی سنج و چشم پزشک طرف قرارداد این اداره ارجاع شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار