امیرآبادی در نشست هم‌اندیشی گروه دوستی پارلمانی ایران و چین با وزیر خارجه:

گروه دوستی پارلمانی بر روند روبه رشد روابط همه جانبه با چین تاکید دارد

تهران (پانا) - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین گفت گروه دوستی پارلمانی ایران و چین بر روند روبه رشد روابط همه جانبه با چین تاکید دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۹۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
گروه دوستی پارلمانی بر روند روبه رشد روابط همه جانبه با چین تاکید دارد

به گزارش خانه ملت، رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و چین عصر امروز یکشنبه 25 اردیبهشت ماه در نشست هم اندیشی با حضور وزیر امور خارجه و مشارکت معاونین اقتصادی و کنسولی و نیز مسئولین ارشد وزارت امور خارجه در محل این وزارت شرکت کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و‌ چین در این نشست، ضمن قدردانی از توجه وزیر امور خارجه به نقش مجلس و نمایندگان مردم در نظارت بر جریان اصلی روابط سیاسی بویژه روابط جمهوری اسلامی ایران با چین، بر حمایت گروه دوستی پارلمانی ایران و چین از روند روبه رشد روابط همه جانبه با چین تاکید نمود.

در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان نیز ضمن استماع نظرات نمایندگان، روابط تهران و پکن را راهبردی خوانده و با تاکید بر نقش دیپلماسی پارلمانی در چارچوب گروه دوستی پارلمانی ایران و چین، به تشریح آخرین وضعیت روابط تهران - پکن و رویکرد کشورمان در اجرای نقشه راه روابط با چین پرداخت.

لازم به ذکر است؛ در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به تشریح جنبه‌های مختلف روابط اقتصادی کشورمان با چین و پاکستان و آخرین وضعیت بازارچه‌های مرزی ایران و پاکستان پرداخته و به سوالات نمایندگان مجلس در این خصوص پاسخ داد.

رضا زبیب دستیار وزیر خارجه و مدیر کل آسیا و اقیانوسیه وزارت متبوع آخرین وضعیت روابط ایران و چین را تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار