جشنواره‌های غذایی، نشان‌دهنده سبک زندگی مردم

دزک(پانا) - جشنواره غذایی با توجه به محوریت‌های هفته سلامت و هفته ملی جمعیت در روستای دزک از توابع شهرستان کیار در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۳۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره‌های غذایی، نشان‌دهنده سبک زندگی مردم

فاطمه مرادی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی،در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: تغذیه سالم در پیشگیری از چاقی، دیابت، فشارخون و .... نقش مهمی دارد و با توجه به اینکه هم اکنون در هفته ملی جمعیت قرار داریم و هفته سلامت را پشت سر گذاشته ایم، به همین مناسبت جشنواره غذایی ای در قلعه امیر مفخم روستای دزک شهرستان کیار برگزار شده است.

او هدف از برگزاری این جشنواره را الگوی صحیح تغذیه ای، انتخاب های مناسب غذایی،آگاهی بخشی تغذیه ای و بهبود کیفیت زندگی مردم عنوان کرد.

مرادی در خصوص امتیاز دهی به غذاهای ارایه شده در این جشنواره گفت: امتیاز دهی و داوری با تاکید بر استفاده از تمام ۵ گروه غذایی و همچنین رعایت اصل «تعادل رژیم غذایی» صورت گرفته است؛ به این معنا که از همه گروه های غذایی به مقدار مناست در رژیم غذایی روزانه افراد وجود داشته باشد و اصل تنوع در خوراک های معرفی شده به این معنا است که از انواع مختلف گروه ها با رنگ های مختلف در نظر گرفته شده باشد.

وی ادامه داد : روش های پخت درست و سالم که از نظر تغذیه ای توصیه می شود نیز مورد داوری قرار گرفته است. یعنی آبپز و بخارپز شدن غذا ها و انتخاب های صحیح غذایی و استفاده از روغن های مایع گیاهی در امتیازدهی لحاظ شده است.

در پایان او از مشارکت زنان خانه دار روستاهای دزک،قلعه سلیم و گشنیزجان در این جشنواره تقدیر کرد و گفت: به افراد برگزیده جوایز نقدی اهدا می شود.

خبرنگار دانش آموز پانا: مبینا خطیبی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار