رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس:

تربیت در مکتب شهید سلیمانی، ماموریت سازمان دانش‌آموزی است

شیراز(پانا)- به گفته رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس،فعالیت‌هایی که معلمان و مربیان در مسیر تربیت، در سال‌های سخت کرونایی انجام دادند مصداق جهاد و منطبق با بند‌های سیاست‌نامه راهبردی گام دوم انقلاب بود.

کد مطلب: ۱۲۷۹۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تربیت در مکتب شهید سلیمانی، ماموریت سازمان دانش‌آموزی است

مرتضی کریمی در آیین سپاس مربی که به مناسبت بیست و سومین سالروز تاسیس سازمان دانش‌آموزی با حضور بیش از ۸۰۰ مربی از نواحی چهارگانه شیراز برگزار شد، مربیان را سرمایه‌های حقیقی سازمان دانش‌آموزی دانست و افزود: فعالیت‌هایی که مربیان در سازمان دانش‌آموزی به‌ ویژه در سال‌های سخت کرونایی انجام دادند بسیار قابل تقدیر است.

وی خطاب به مربیان پیشتاز ادامه داد: در ماه‌های اخیر مسئله دانش‌آموز محوری و مدرسه محوری توسط شما به بهترین نحو دنبال شد به‌طوری که برای اولین بار دانش‌آموزان ما در ستاد‌های اسکان نوروزی فعالیت‌های شاخصی را رقم زدند و دوشادوش مسؤلان به میهمانان خدمات فرهنگی رفاهی ارائه دادند.
کریمی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان ۹۰۰ موکب افطاری ساده دانش‌آموزی و بیش از ۵۰۰ ایستگاه تلاوت قرآن و برنامه‌های مشترک تشکیلات با سازمان بسیج دانش‌آموزی صحنه‌های گرانقدری را رقم زد که جز با همت شما رقم نمی‌خورد.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حماسه‌های ماندگاری در سازمان دانش‌آموزی رقم خورد که در نگاه و لنز دوربین خبرنگاران پانا ماندگار شدند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس مربیان را پیش قراولان سپاه پیشرفت برشمرد و بیان کرد: واژه مربی از رب و پروراندن گرفته شده است و مربی بودن جایگاهی بی‌نظیر است که بدون ابلاغ رسمی و منفعت مالی با خدا معامله می‌کنند و درد عرصه‌های مختلف که مملکت احتیاج دارد پای کار می‌ایستند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با فرهنگیان، تقویت هویت ملی را یک اصل بیان کردند و حالا مربیان و دانش‌آموزان ما دوشادوش تشکل‌های دیگر به بهترین نحو توانسته‌اند این هویت را نهادینه کنند که باید با سرعت بیشتر ادامه‌ یابد.

کریمی افزود: مربیان باید به‌ عنوان راهبر برای پیش‌برد فعالیت های دانش‌آموزی برنامه ریزی کنند، ایشان در ادامه رو به دانش آموزان پیشتاز گفت: ما به شما نسل چهارمی های انقلاب اسلامی اقتدا خواهیم کرد و به این اقتدا و بینش و ابتکار شما افتخار می‌کنیم.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، ثبت تجربیات و فداکاری‌های مربیان را به عنوان هویت و شناسنامه نسل آینده را تکلیف ۵۹ منطقه فارس برشمرد و گفت: تشکیل قرارگاه فرهنگی شهید مرحمت بالازاده، معرفی اسوه‌های دانش‌آموزی و هویت سازی، تکریم جایگاه دانش‌آموزان پیشتاز و پانا و تجلیل از جایگاه مربیان و شناساندن فعالیت‌های مبتنی بر دانش‌آموز، سه مأموریت مهم در آستانه دور جدید فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی خواهد بود.

وی اظهار کرد: ما بر خود تکلیف می‌دانیم با در نظر گرفتن فضیلت های سازمان دانش آموزی و متناسب با بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نقشه مهندسی فرهنگی فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی را سامان داده و طبق این راهبرد‌ها ماموریت تعریف کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار