رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

حمایت از ظرفیت مدارس غیردولتی باید در دستور کار قرار گیرد

کرمان (پانا) - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گردهمایی موسسان، مدیران و تعدادی از معلمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان بر ضرورت حمایت و استقبال از تاسیس مدارس غیردولتی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۹۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از ظرفیت مدارس غیردولتی باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، محمدرضا پور‌ابراهیمی با بیان این که در دو سال اخیر با همه‌گیری کرونا، آموزش و پرورش دچار آسیب‌های زیادی شده، گفت: تعدادی از مدارس غیردولتی هم در دوران کرونا متضرر شدند به نحوی که قادر به ادامه فعالیت نیستند و تعدادی تعطیل شدند.

وی افزود: کلیات اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی تصویب شده و به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگشت داده شده، پیشنهادهای شورای موسسان مدارس غیردولتی استان را ظرف مدت یک هفته در خصوص این قانون پذیراییم.

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مفاد قانونی که در قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز غیردولتی موجود بوده، اما اجرا نشده هم جهت پیگیری از سوی مجمع نمایندگان استان توسط شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی استان جمع‌آوری شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در‌خصوص اعطای تسهیلات به موسسان مدارس غیردولتی جلسه‌ای با حضور نمایندگان موسسان و مدیرکل آموزش و پرورش استان با مقام عالی وزارت تشکیل می‌شود و به طور مفصل در این خصوص پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

پورابراهیمی بیان کرد: به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بحث اختصاص تسهیلات تبصره ۱۸به موسسان مدارس غیردولتی را حل خواهم کرد.

وی تصریح کرد: با عنایت به انتصاب استاندار جدید، کارگروهی با محوریت استاندار، تشکیل و مشکلاتی که موسسان مدارس غیردولتی با شهرداری ها، مسکن و شهرسازی و سایر دستگاه ها دارند پیگیری می شود.

نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور تاکید کرد: باید در خصوص مشکلات بیمه ای موسسان تفاهم نامه ای بین آموزش و پرورش و تامین اجتماعی منعقد شود که این موضوع را به جد پیگیری خواهیم کرد.

برپایه این گزارش، گردهمایی موسسان، مدیران و جمعی از معلمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان با حضور نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، فرماندار کرمان، مدیرکل و رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش استان، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان، رئیس شورای هماهنگی موسسان مدارس غیردولتی استان و جمعی از فرهنگیان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار