مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

توجه به مناطق محروم مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت توجه به مناطق محروم مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش استان در راستای برقراری عدالت‌محوری و شعار دولت مردمی است.

کد مطلب: ۱۲۷۹۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
توجه به مناطق محروم مهم‌ترین رویکرد آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی است

جواد جنگی در گفت و گو با پانا با بیان اینکه اولویت اصلی رئیس شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی و همه اعضا توجه ویژه به مناطق محروم است، افزود: بهبود وضعیت فضای آموزشی در مناطق محروم، پوشش تحصیلی و جذب بازماندگان از تحصیل در این زمینه از موارد مورد توجه است.

وی با اشاره به تشکیل بیش از 100 کانون آموزشی و جبران و تثبیت یادگیری در راستای کاهش عقب افتادگی های تحصیلی دانش آموزان استان ادامه داد: مدیران مناطق برگزاری کلاس‌های تقویتی برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان در دوران کرونا را در دستور کار قرار داده اند و این اقدام با کمک خیران آموزشی و سایر فرهنگیان به صورت جدی در دستور کار است.

جنگی گفت: باید به گونه‌ای تلاش شود تا با اجرای «طرح جبران و تثبیت یادگیری» آسیب‌های ناشی از افت تحصیلی که در دوره ابتدایی به ویژه کلاس اولی‌ها بیشتر است، به حداقل برسد.

وی اهداف اجرای این طرح را «تعمیق یادگیری و تقویت بنیه علمی دانش آموزان، حمایت از دانش آموزان لازم التوجه و کاهش افت تحصیلی، تکرار پایه و ترک تحصیل»، به ویژه در پایه های اول و دوم ابتدایی بیان کرد و افزود: از آنجا که یادگیری مهارت های پایه؛ سنگ بنای یادگیری های بعدی است؛ اکنون با همکاری معلمان، طرح تثبیت و جبران یادگیری مهارت های پایه دانش آموزان دوره ابتدایی با جدیت دنبال شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه عملیاتی کردن ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در راستای تحقق حیات طیبه در نسل های آینده ایران اسلامی از انتظارات مهم مقام معظم رهبری از نهاد مقدس تعلیم و تربیت است، افزود: لازم است ارزیابی دقیق از عملکرد گذشته در راستای بهبود شاخص‌های عمومی و اختصاصی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تسلط کامل به مشکلات آموزش و پرورش در مناطق در راستای تحلیل شرایط و برنامه‌ریزی برای رفع محرومیت‌ها ضروریست ادامه داد: انسان سازی وظیفه خطیر نهاد مقدس تعلیم و تربیت است، چرا که کلید سعادت و شقاوت در دست معلم است.

جنگی بیان کرد: بر اساس سند چشم انداز افق ۱۴۰۴، تحول در آموزش و پرورش با هدف ارتقا کیفی در سه حوزه تربیت دانش و مهارت با در نظر گرفتن سلامت جسمی و روحی دانش آموزان مد نظر است.

وی ادامه داد: آموزش حضوری در مدارس سراسر استان بصورت مطلوب محقق شده است، بنابراین باید موفقیت در امتحانات پایان سال که از عوامل مهم در ارتقاء شاخص‌های عمومی و اختصاصی آموزش و پرورش است در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار