مخترعین جوان مشهدی در مسابقات جهانی لهستان طلایی شدند

مشهد (پانا) - عرفان نیکبخت، امین رضا سیدآبادی و حانیه بهشتی‌پور با ساخت گجت هوشمند محافظ سلامتی "Safe step"در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری 2022 لهستان مدال طلا کسب کردند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مخترعین جوان مشهدی در مسابقات جهانی لهستان طلایی شدند

مخترعین مشهدی برای نخستین بار در جهان موفق به طراحی و ساخت گجت هوشمند محافظ سلامتی "Safe step" در حوزه سلامت و پزشکی شدند که می تواند نقش بسزایی در کنترل و پایش سلامت در افراد نابینا، افراد دارای اختلالات حسی و حرکتی، کودکان، سالمندان و بیماران آلزایمری ایفا کند. این اختراع علاوه بر سنجش کلیه اطلاعات سلامتی انسان، دارای GPS و آلارم هشدار و اطلاع رسانی است که در صورت بدشدن حال بیماران سریعا به اورژانس یا سرپرست فرد بیمار خبر می دهد.

طرح گجت هوشمند محافظ سلامت در دومین دوره مسابقات فدراسیون جهانی اختراعات (IFIA) در لهستان که یکی از مهمترین و معتبرترین رویدادهای مسابقه ای بین المللی در زمینه اختراعات و نوآوری در جهان است، مدال طلای جهان را از آن خود کرد. این مسابقات توسط ایفیا، سازمان جهانی غیردولتی در حوزه اختراعات و ابتکارات با مأموریت توسعه خلق دانش، ترویج فرهنگ نوآوری و تسهیل فرایند تبدیل ایده به ثروت برگزار شده است.

در جریان این مسابقات، ۴۶۰ اختراع از ۳۰ کشور جهان همچون آمریکا، کانادا، استرالیا، مراکش، ایران، قطر، بحرین، انگلستان، لبنان، لهستان، چین و... به رقابت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار