مسئول مبلغین شهرستان ری گفت:

طرح امین، سبب رشد و شکوفایی تربیت اسلامی مبنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌شود

شهرری (پانا) - مسئول مبلغین شهرستان ری، آشنایی طلاب حوزه علمیه را در راستای جذب دانش‌آموزان شرط موفقیت در طرح امین دانست و بر اهمیت همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش، در راستای تربیت صحیح دانش‌آموزان تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح امین، سبب رشد و شکوفایی تربیت اسلامی مبنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌شود

مریم چزانی، مسئول مبلغین شهرستان ری، در حاشیه نشست توجیهی شرح وظایف روحانیون جهادی طرح امین در اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری، اظهار کرد: امروز برای اینکه بتوانیم در حوزه تربیت دانش‌آموزان کودک و نوجوان موفق عمل کنیم، ضمن تربیت صحیح نیروی انسانی، به تولید محتوای مناسب برای این افراد نیازمندیم.

وی افزود: از این رو، یکی از طرح‌های مناسب در عرصه تربیتی و ارتباط گیری صحیح طلاب با دانش‌آموزان، طرح امین است که از مزایای آن می‌توان به نزدیکی به عدالت آموزشی و ارتباط گیری صحیح و راحت با قشر دانش‌آموز، اشاره کرد.

چزانی، فعالیت‌های روحانیون جهادی طرح امین در مدارس را، یک فعالیت همه‌ جانبه تربیتی دانست و تصریح کرد: این طرح نگاهی همه جانبه عقیدتی، تربیتی به فعالیت‌های دانش‌آموزان در مدرسه دارد که اگر بتوانیم این نگاه را در مدارس به کار گیریم، توانسته‌ایم تربیت دانش‌آموزان را به تحقق برسانیم.

وی ادامه داد: از جمله مسائلی که این طرح بر روی آن تاکید دارد برگزاری نماز جماعت، آموزش مفاهیم قرآنی، قرائت و ختم قرآن، برنامه‌های صبحگاه با همکاری معاونان پرورشی و مربیان تربیتی، پاسخ به شبهات و سوالات دانش‌آموزان، فعالیت رسانه‌ای و نقد بازی‌های رایانه‌ای، اینترنت و شبکه‌های مجازی و ... است که تحقق آن به دست همکاری دو نهاد آموزش و پرورش و حوزه علمیه رقم می‌خورد.

مسئول مبلغین شهر‌ستان ری، محور فعالیت‌ روحانیون طرح جهادی امین را در نظر گرفته شده بر اساس شاخصه‌های طرح تربیتی متناسب با فرهنگ منطقه، محله و مقطع دانش‌آموزان دانست و عنوان کرد: در این طرح ضمن خودشناسی و شناخت جایگاه انسانی در میان دانش‌آموزان، به مسائلی مانند محبت و عشق ورزیدن به خدا، قرآن و اهل بیت، ایمان به غیب، صداقت و راستگویی و دیگر احکام و ارزش‌هایی که در دین اسلام به آن تاکید شده، از جمله فعالیت‌های روحانیون جهادی طرح امین در مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: مکمل بودن حوزه علمیه و آموزش و پرورش در این زمینه، سبب رشد و شکوفایی تربیت اسلامی مبنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌شود از این رو، اجرای این طرح، همکاری تمام دستگاه‌های مرتبط با حوزه علمیه و آموزش و پرورش را می‌طلبد.

مسئول مبلغین شهرری، یکی از معضلات مشهود پر آموزش و پرورش را، کمبود نیرو دانست و تاکید کرد: با بهره‌گیری از روحانیون آموزش دیده طرح جهادی امین، می‌توانیم این نیاز آموزش و پرورش را رفع کنیم.

چزانی با تاکید بر اینکه روحانیون طرح جهادی امین در مدارس باید دارای مهارت‌های به روز و خاص باشند گفت: تربیت نسل امروز، به سبب وجود شبکه‌های گوناگون مجازی، دارای پیچیدگی‌های مختص به خود است، بنابراین با یک ساعت کار تربیتی نمی‌توان به نتیجه مورد نظر دست یافت چراکه آن کودک یا نوجوان، ۲۳ ساعت دیگر را در فضا‌های دیگر مشغول است.

وی در پایان، یکی از بهترین مکان‌ها را برای انجام فعالیت‌ تربیتی، آموزش و پرورش و مدرسه بیان کرد: امروزه باید برای آینده انقلاب و جامعه اسلامی، نیروهای مفید و تاثیرگذار تربیت کنیم؛ امید است بتوانیم با بهره‌گیری از طرح امین و همکاری میان دو نهاد حوزه علمیه و آموزش و پرورش به این مهم دست یابیم.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه بختیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار