برگزاری جشنواره غذا و بازی‌های بومی، سنتی دانش‌آموزان در خلخال

اردبیل (پانا) - جشنواره پخت غذاهای محلی و اجرای بازی‌های بومی و سنتی دانش‌آموزی خلخال با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم و همچنین ایجاد تحرک و نشاط در بین دانش‌آموزان در روستای بفراجرد این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره غذا و بازی‌های بومی، سنتی دانش‌آموزان در خلخال

به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش شهرستان خلخال، رضا محمدی، مدیر آموزش و پرورش خلخال در حاشیه برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره غذا و همچنین بازی‌های بومی و محلی دانش‌آموزان دختر این روستا به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت و با هدف ترویج فرهنگ تغذیه سالم و ایجاد تحرک و نشاط در بین قشر دانش‌آموزی با تهیه و پخت غذاهای بومی و محلی برگزار شد.

وی با بیان اینکه کم‌تحرکی همراه با تغذیه نادرست و افزایش مصرف غذاهای آماده موجب افزایش وزن دانش‌آموزی در ایام شیوع کرونا شده است، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و سنتی در بین خانواده‌ها، ترغیب مردم به دوری از مصرف غذاهای فست فودی و همچنین ایجاد زمینه نشاط و شادابی با اختصاص بخشی از اوقات روزانه خود به ورزش است.

به گفته مدیر آموزش و پرورش خلخال، در این جشنواره انواع غذاهای سنتی و بومی با رویکرد چرخه غذا از مرحله تولید در مزرعه تا سر سفره از سوی دانش‌آموزان و اولیای آنها عرضه شد.

محمدی بیان کرد: در این جشنواره انواع غذاها، آش‌ها، شیرینی و کیک‌های سنتی در معرض بازدید قرار گرفت و بازی‌های بومی و محلی سنتی ریشه‌دار منطقه از جمله بش داش اجرا شد.

وی از اجرای ده‌ها برنامه در هفته سلامت در مدارس این منطقه خبر داد و گفت: با اجرای این جشنواره‌ها در کنار ایجاد محیطی شاد برای دانش‌آموزان، فرهنگ ورزش را نهادینه خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان این جشنواره از نفرات برتر غذاهای عرضه شده و همچنین گروه‌های برتر مجری بازی‌های بومی و محلی روستای بفراجرد تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار