با نگاه به آموزش و پرورش، می‌توان آینده کشور را پیش‌بینی کرد

کاشمر (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت بنا به فرموده مقام معظم رهبری، با نگاه به آموزش و پرورش امروز، می‌توان آینده کشور را پیش‌بینی کرد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
با نگاه به آموزش و پرورش، می‌توان آینده کشور را پیش‌بینی کرد

مجتبی همتی فر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک ایران در نشست شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت: داخل منطقه هم از نگاه به مدارس امروز کاشمر می توانیم آینده شهرستان را پیش بینی بکنیم. حالا تمامی مسئولین ادارات شهرستان مانند شهرداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی و.... هر طور که به آموزش و پرورش می نگرند همان ابتدا برای حوزه کار خودشان مسئله به وجود می آید، یعنی اگر می خواهیم در ۱۰ و ۲۰ سال آینده مسائل کشاورزی، اشتغال، اهمیت شهری و.... را حل کنیم بایستی از همین ابتدا داخل آموزش و پرورش نقش داشته باشیم.

هدف مدرسه توانمند شدن برای زیست مومنانه و انقلابی است

در ادامه امیر دایی صراف، رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان کاشمر اظهار کرد: اجرایی سازی سند تحول بنیادین که سبب پویاسازی تعلیم و تربیت می شود بایستی به صورت جدی در اداره آموزش و پرورش شهرستان توسط نیروهای نخبه و باتجربه پیگیری شود.

دومین انتظار از اداره آموزش و پرورش این است که با استفاده بهینه از همه فرصت های اجتماعی، پویاسازی مدارس کاشمر را در آینده داشته باشید.

بنده تصوّر می کنم که تاکنون فقط از اسم آیت الله مدرس(ره) برای شهرستان استفاده شده، ولی باید دانش آموز کاشمری در واقع به سیره شهید آیت الله مدرس بپردازد و همچنین از رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک ایران خواهشمند هستیم که برای شناخت این عالم دین در جامعه با ما همکاری کنند.

وی بیان کرد: تشویق به خلاقیت و تدوین سند مدرسه ای و کمک به تربیت همه جانبه دانش آموزان در اداره آموزش و پرورش مورد بررسی قرار بگیرد و در یک جمله هدف مدرسه توانمند شدن برای زیست مومنانه و انقلابی است.

همچنین در این نشست، سعید تاج محمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از مشکلات مهم جامعه امروزی است، امّا به دلیل اینکه کاشمر یک مرکز قطب است، واقعاً یکی از مراکز ضعیف در نیروی انسانی استان است.

کمبود ۲۷ مدرسه در کاشمر

در حوزه فضای آموزشی شهرستان کاشمر با کمبود ۲۷ مدرسه مواجه هستیم که باید تخریب و نوسازی شوند یا کلاً به وجود بیایند، حتّی با کمک های خیرین مدرسه ساز هنوز با مشکل کمبود مدرسه مواجه هستیم و از رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک خواهشمند هستیم که این مشکلات را در وزارتخانه حل کنند.

این نشست شورای آموزش و پرورش کاشمر با حضور مجتبی همتی فر رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک ، جواد نیک بین نماینده ترشیز، امیر دایی صراف رئیس شورای آموزش و پرورش، سعید تاج محمدی مدیر آموزش و پرورش، اعضای هیئت مدیره مجلس شورای دانش آموزی پسران و دختران، رؤسای اداره آموزش و پرورش و جمعی از معلمین کاشمر در محل سالن فرمانداری برگزار شد‌.

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار