در حاشیه دومین همایش و نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات مطرح شد:

تبدیل دانش به ثروت و تولید محصول

تهران (پانا) -مدیرعامل یک شرکت توسعه فناوری و اطلاعات در حاشیه برگزاری دومین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله این شرکت در تلاش هستند تا در مسیر تولید ثروت از دانش و تبدیل دانش به محصول، گام‌های جدی بردارند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل دانش به ثروت و تولید محصول

مرتضی شیخ‌زاده با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلفی فعالیت‌های لازم انجام می‌شود و با تاکید بر اینکه بعد از تعیین خطی‌مشی‌هایی براساس منویات مقام معظم رهبری مترصد آن شدیم تا گام‌هایی را به عنوان یک شرکت‌ دانش‌بنیان برداریم و جمعی از جوانان متخصص در این شرکت دانش‌بنیان گرد هم آمده‌اند، افزود: یکی از حوزه های مهم فعالیت این شرکت هوش مصنوعی و بهره گیری از ظرفیت و توانمندی جوانان ایران اسلامی در این زمینه است.

شیخ‌زاده با اشاره به مذاکرات صورت گرفته فیمابین این شرکت با جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در راستای نصب سیستم های اعلام حریق در بازارهای کیش افزود: جامعه بازاریان و بازرگانان کیش پرچم دار استفاده از این فناوری در بازارهای کیش است و به مرور این خدمات درهتل ها، مجتمع های مسکونی و در دیگر بخش های کیش معرفی و فعال خواهد شد.

وی افزود: گاه یک حریق کوچک می تواند بخش بسیار بزرگی از سرمایه‌ها و اموال مردم را در یک بازار یا یک مجتمع نابود کند که با اعلام حریق در نخستین لحظات و اتصال این سیستم با آتش نشانی، و حضور به موقع آتش نشانان می توان از یک فاجعه و بحران بزرگ جلوگیری کرد.

شیخ زاده با بیان اینکه این سیستم قادر است در لحظه با اعلام کامل جزئیات مکانی حریق رخ داده به اتش نشانان در اعزام سریع و به موقع نیروهای آتشانی برای اطفاء حریق موثر باشد تاکید کرد: معرفی این فناوری یکی از ظرفیت های بی شمار دانش بنیان است که در تحقق منویات رهبر معظم انقلاب امروز آماده ارائه به جامعه به عنوان یک محصول دانش بنیان و تولید تفکر جوانان ایرانی است.

وی با اشاره به مذاکرات هلدینگ دانیال موج برای ارائه این فناوری در سرزمین اصلی افزود: در حال رایزنی و مذاکره در استان خراسان برای ارائه این فناوری هستیم و با توجه به اهمیت و کاربری بودن این سیستم انتظار می رود در آینده ای نزدیک بهره گیری از این ظرفیت به عنوان یکی از الزامات بیمه ای در صنعت بیمه برای انعقاد قرار داد با مجتمع های بزرگ تجاری و مسکونی باشد.

شیخ‌زاده دیگری را که در این نمایشگاه می توان به جامعه فناوری عرضه کرد؛ سامانه های متاورسی برشمرد که توسط هلدینگ دانش بنیان دانیال موج طراحی شده است و افزود: در این مجموعه سامانه های مدیریتی طراحی شده است که کاربر می‌تواند تمامی جزئیات خانه ای را که در آینده می خواهید داشته باشد طراحی کرده و به مهندسین مشاور خود برای ساخت ارائه کند،

وی افزود: استفاده از این ظرفیت و فناوری می تواند سرعت در طراحی و ساخت را به همراه داشته باشد.

شیخ‌زاده افزود: با همکاری و مشارکت شکل گرفته بین هشت بیت و هلدینگ دانش بنیان پرهام کیش که در نمایشگاه کیتکس کیش شاهد آن هستیم گ، زمینه توسعه فناوری اطلاعات و صادرات فناوری به کشورهای خارجی با اولویت کشورهای منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی با تصریح بر اینکه امروز بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه در تلاش هستند تا با پرداخت حقوقی اندک سرمایه های کشور را جذب کنند تاکید کرد: متاسفانه امروز به جای اینکه ما محصولات دانش بنیان را به کشورهای همسایه صادر کنیم، سرمایه های ارزشمند ما که جوانان کشور هستند توسط کشورهای دیگر جذب می شوند.

مدیرعامل شرکت توسعه فناوری و اطلاعات هشت بیت افزود: ما در تلاش هستیم تا زمینه فعالیت این جوانان نخبه را در این مجموعه آماده کنیم و بتوانیم از توان و ظرفیت این جوانان و دانش آنان برای تولید محصولات دانش بنیان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که زمینه فعالیت برای این جوانان باز باشد و حمایت های لازم با خرید محصولات تولیدی توسط دولت و دیگر نهادها و ارگان ها دولتی و خصوصی فراهم شود بی تردید ما توان این را داریم که بهترین محصولات دانش بینان را برای کشور تولید و از خروج سرمایه های کشور جلوگیری کنیم.

شیخ زاده خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان وظیفه تولید و تبدیل دانش به محصول را دارند و باید بازار معرفی و فروش و بهره برداری از این محصول توسط مسئولان در دولت و بخش خصوصی صورت پذیرد تا در آینده ای نه چندان دور کشور در زمینه های مختلف صاحب نام و برند خود باشد.

شرکت هشت بیت زیرمجموعه شرکت دانیال موج است و هشت بیت اصلی دارد که شامل سخت‌افزار، نرم‌‌افزار، شبکه، موبایل، امنیت،‌آموزش الکترونیک و هوش مصنوعی است و علاوه بر آنچه بیام شد این شرکت در راستای هدف گذاری انجام شده توسط دکتر صمدیانی مدیرعامل گروه شرکت های دانیال موج درحال حاضر متولی آموزش ۶۰۰۰ هزار نفر متخصص هوش مصنوعی در‌کشور ‌با مشارکت دانشگاه علوم و تحقیقات است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگداری سال 1401 به نام تولید دانش‌بنیان و اشتغالزایی افزود: هلدینگ دانیال موج و شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ در تلاش هستند تا در مسیر تولید ثروت از دانش و تبدیل دانش به محصول گام‌های جدی بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار