سی و یکمین یادواره شهدای روستای فردو برگزار می‌شود

قم (پانا) - دبیر ستاد یادواره شهدای روستای فردوی از برگزاری مراسم سی‌ویکمین یادواره شهدای این روستا در روز پنجشنبه و جمعه 29 و 30 اردیبهشت خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سی  و یکمین یادواره شهدای روستای فردو برگزار می‌شود

علی واحدی عصر امروز در نشست خبری تشریح جزییات مراسم سی و یکمین یادواره شهدای روستای فردو که در سالن جلسات مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار کرد: روستای فردو با 7 سردار و 118 شهید و 3 شهید گمنام نخستین روستای شهیدپرور کشور است.

وی افزود: در میان این شهیدان شهید انقلاب، شهید موشکی، شهید امنیت و شهید مدافع حرم وجود دارد که سید این شهیدان هم سردار شهید جعفر حیدریان است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم یادواره شهدا طی روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 اردیبهشت ادامه داد: مراسم یادواره روز پنجشنبه هفته آینده با ادای احترام به مزار شهید مدافع حرم «مهدی ایمانی» در حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز می شود و با غبارروبی مزار شهدا در گلزار شهدای شیخان و سپس در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) ادامه می یابد.

دبیر ستاد یادواره شهدای روستای فردو گفت: برنامه بعدی ستاد با عنوان اهالی بهشت برگزار می شود که در روستای خورآباد، گلزار شهدای شهر کهک و روستای ویریچ با برپایی ایستگاه صلواتی و اجرای سرود یاد و خاطره شهیدان گرامی داشته می شود.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه مراسم اصلی یادواره شهدای در روستای فردو برگزار می شود، افزود: این مراسم با حضور یکی از مقامات کشوری و با مداحی محمدرضا بذری برگزار می شود.

واحدی بیان کرد: رونمایی از پوستر کنگره شهدای فردو و رونمایی از سایت فردو دات آی آر از برنامه های روز جمعه سی و یکمین یادواره شهدای روستای فردو است.

دبیر یادواره شهدای روستای فردو از ثبت موسسه فرهنگی هنری یادیاران فردوس خبر داد و گفت: از این پس ستاد یادواره شهدای فردو، به عنوان کنگره شهدای فردو (مهد الشهدا) برگزار می شود و در حال برنامه ریزی برای برگزاری کنگره شهدای فردو در سال آینده هستیم.

دانش آموزخبرنگار: سعید حسینیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار