سرپرست جدید آموزش و پرورش استان سمنان:

توجه به مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب، در دستور کار آموزش‌وپرورش استان سمنان است

سمنان (پانا) - سرپرست جدید آموزش و پرورش استان سمنان گفت آموزش و پرورش، جایگاه مهمی در تربیت نیروی انسانی دارد و تحول و اصلاح نظام آموزش و پرورش، یک ضرورت برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تربیت دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۱۲۷۸۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد
توجه به مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب، در دستور کار آموزش‌وپرورش استان سمنان است

محمد شاه‌حسینی، در آئین تکریم و معرفی خود به‌عنوان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان به میزبانی سالن اجتماعات شهید مطهری سمنان، با بیان اینکه تسهیل در امتیازات رتبه بندی معلمان، افزایش سقف مالی در بودجه آموزش و پرورش و توجه به مهارت آموزی در گام دوم انقلاب، در دستور کار آموزش‌وپرورش استان سمنان است، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف موظف هستند در زمینه تعلیم و تربیت به وظایف خود عمل کرده و یاری‌گر آموزش و پرورش باشند.

وی با اشاره به ضرورت مهارت‌آموزی به‌منظور رفع مشکل بیکاری در جامعه، تصریح کرد: مهارت‌آموزی باید در گام دوم انقلاب، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و این راهبرد در دستور کار آموزش و پرورش استان سمنان قرار دارد.

سرپرست جدید آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به معیشت فرهنگیان خاطرنشان کرد: باید امورمالی در کنار توجه به تعلیم و تربیت، در آموزش و پرورش مورد اهتمام قرار گیرد. رفع مشکلات فرهنگیان و پاسخ به مطالبه‌های آنها نیازمند همراهی و هماهنگی بخش‌های مختلف است و انتظار می‌رود افزایش سقف مالی در بودجه آموزش و پرورش صورت پذیرد.

شاه‌حسینی با عنوان این مطلب که در رتبه‌بندی معلمان، تسهیل در امتیازات انجام شود تا در کنار ارتقاء علمی، معیشت فرهنگیان نیز ارتقاء یابد، تاکید کرد: پیوست فرهنگی باید برای اجرای طرح‌ها مورد توجه قرار گرفته و در جامعه نهادینه شود. برای هر اقدام و فعالیتی، پیوست فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی اظهار کرد: تعلیم و تربیت در نظام اسلامی ما به فرموده رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین موضوع تمدنی ما بوده و از همین‌رو در منظومه فکری و عقیدتی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز این نهاد، یک نهاد تأثیرگذار و تمدن‌ساز است و خدمات و موفقیت‌هایی که معلمان در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی در راه پیشرفت کشور، به رغم سختی‌ها و مشکلات به ارمغان آورده‌اند، ناشی از همین نگاه تمدن‌ساز و وجود معلمان متعهد و انقلابی است.

محمد دستورانی مدیرکل سابق آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این آیین با بیان اینکه خاستگاه همه فرهنگیان، کلاس درس و معلمی است، ضمن آرزوی موفقیت برای سکان‌دار جدید آموزش و پرورش استان، گفت: داشتن آینده‌ای روشن، نتیجه کاهش فاصله نهاد آموزش و پرورش با مردم است و تحقق این راهبرد، همواره مورد تاکید و در اولویت آموزش استان سمنان بود و امید است آموزش و پرورش استان همچون گذشته در مسیر پیمودن پله‌های ترقی و رتبه‌آوری دانش‌آموزان باشد.

گفتنی است؛ محمد شاه حسینی که از امروز با حکم وزیر آموزش و پرورش، تولیت نهاد تعلیم و تربیت استان سمنان را به عهده گرفته است، دارای مدرک دکتری مدیریت توسعه و منابع انسانی از دانشگاه یو پی ام مالزی، استادیار، عضو هیأت علمی و مدیر گروه دانشگاه پیام نور می باشد. وی مدرس دانشگاه از جمله دانشگاه فرهنگیان بوده و ایثارگر و رزمنده سال های دفاع مقدس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار