در مراسم معرفی سرپرست جدید آموزش و پرورش استان سمنان عنوان شد:

فرهنگیان باید مطالبات خود را به صورت تربیتی مطرح کنند

سمنان (پانا) - معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر حفظ شان و منزلت معلمی در جامعه تصریح کرد جامعه ارزش و شان جامعه فرهنگیان را می‌داند و فرهنگیان نیز باید تلاش کنند تا شان و منزلت شان خدشه‌دار نشود و مشکلات و مطالبات خود را به شیوه معلمی و درون خانواده حل کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگیان باید مطالبات خود را به صورت تربیتی مطرح کنند

محسن زارعی، در آیین تکریم و معرفی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در تالار شهید مطهری سمنان، با بیان اینکه فرهنگیان داعیه‌دار تعلیم و تربیت هستند و باید مطالبه‌های خود را نیز به صورت تربیتی در خانواده مطرح و پیگیری کنند، گفت: هر کاری در آموزش و پرورش باید از جنس تربیتی باشد و مطالبه‌های فرهنگیان نیز باید با تکیه بر این رویکرد پیگیری شود تا نحوه پیگیری مطالبه‌ها برای دیگران نیز الگو باشد.

این مقام مسئول وزارت آموزش و پرورش افزود: مطالبه باید در چارچوب قانون شکل گرفته و با ادبیاتی باشد که دشمن مجال سوء استفاده ندهد و اکنون فرهنگیان فرهیخته با بزرگ منشی، مسئولیت خود را انجام می‌دهد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با عنوان این مطلب که یکی از اقدامات خوب در مشارکت و همراهی آموزش و پرورش و جامعه، آزادسازی و در اختیار قرار دادن فضای ورزشی مدرسه‌ها برای عموم مردم است، خاطرنشان کرد: نباید از ظرفیت‌ها در همراهی در امر تعلیم و تربیت غفلت کرد و باید از بخش‌های دیگر و جامعه کمک گرفته و بستر را فراهم کنیم تا دستگاه‌های اجرایی دیگر، اولیا و شرکا در مدرسه حضور یافته و برای آنها نقش تعریف شده و مشارکت آنها نظامند باشد.

زارعی تصریح کرد: زمانی می‌توانیم از جامعه مطالبه کنیم که در تعلیم و تربیت نقش ایفا کند که خانواده به دستگاه‌های اجرایی و ارگان، اجازه همراهی در تعلیم و تربیت بدهیم.

وی یادآور شد: آموزش مهارت‌های اجتماعی، مهارت زندگی و سواد رسانه‌ای و در یک کلام توانمندسازی لازمه امروز برای پیشگیری از درگیری دانش‌آموزان با آسیب‌های اجتماعی است و برای تحقق این رویکرد باید از همراهی بخش‌های مختلف بهره گرفت.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نیازمند عینی و ملموس شدن است

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسیار پیچیده شده است و برای اجرا، نیازمند عینی و ملموس شدن است یعنی با ارائه الگو و مثال، اهداف آن تفهیم شود، افزود: ملاک یا معیاری برای اجرای سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش تعیین نشده، به همین دلیل سند باید از حالت پیچیدگی و دشواری دور شود و باید ملموس و با معرفی الگو، عینی‌سازی شود.

زارعی با بیان اینکه باید مدرسه تحول آفرین، معلم تحول آفرین به عنوان مصداق عینی سند بنیادین طرح تحول نظام آموزش و پرورش معرفی شود، اظهار کرد: تربیت در جامعه رخ می‌دهد. مدرسه کانون تربیت محله است و باید به ذی‌نفعان اجازه همراهی و مشارکت داده شود.

وی با اشاره به سند بنیادین تحول نظام آموزش و پرورش به تربیت دانش آموزان در ساحت 6 گانه، افزود: باید سند به زبان ساده و به دور از پیچیدگی توضیح دهد دانش آموز دارای تراز انقلاب اسلامی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

گفتنی است؛ در این نشست از زحمات و خدمات 52 ماهه محمد دستورانی تقدیر و محمد شاه‌حسینی به‌عنوان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان معرفی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار