مسابقات استانی ریاضی روز ملی خیام در نیشابور برگزار می‌شود

نیشابور (پانا) - همزمان با ۲۸ اردیبهشت سالروز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری، هجدهمین دوره مسابقات استانی ریاضیات بین دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه استان خراسان‌رضوی برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۷۸۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات استانی ریاضی روز ملی خیام در نیشابور برگزار می‌شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نیشابور اظهار کرد: مسابقات ریاضی همه ساله به اهتمام خانه ریاضیات و گروه های آموزشی ریاضی آموزش و پرورش نیشابور همزمان با سالروز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری این ریاضی دان بزرگ جهان در بین دانش آموزان دوره دوم ابتدایی و دوره اول ودوم متوسطه استان خراسان رضوی برگزار می شود.

مهدی میمری افزود: خیام اولین کسی بود که نشان داد یک معادله درجه ۳ می تواند بیش از یک ریشه داشته یا جوابی نداشته باشد. همچنین در حال حاضر از روش هندسی (ترسیمی) خیام برای بدست آوردن جواب‌های معادله درجه۳ به صورت محاسبات عددی استفاده می کنند و امسال نیز بر اساس سنوات گذشته هجدهمین دوره مسابقات برگزار می شود که با اقبال بیش از حد انتظار دانش آموزان مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد: در هجدهمین دوره مسابقات استانی ریاضیات بین دانش آموزان دوره دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه استان خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ گروه دو و سه نفره باهم به رقابت می پردازند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نیشابور یادآور شد: سؤالات طراحی شده ای بین دانش آموزان بصورت کتبی ارائه خواهد شد که این سوالات کاملا مفهومی و بر اساس علم ریاضی و استنباط خود به آنها پاسخ می دهند.

این مقام مسوول اذعان کرد: با اهتمام خانه ریاضیات و گروه های آموزشی ریاضی آموزش و پرورش نیشابور این مسابقه مختص شهرستان نیشابور در کشور ثبت شده که از شهرهای دیگر استان خراسان رضوی نیز در آن شرکت کرده اند.

میمری عنوان کرد: بر اساس نتایج بدست آمده و بهترین پاسخ ها را که ارائه خواهند کرد به نفرات برتر همزمان با ۲۶ اردیبهشت درآستانه سالروز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری با حضور مسئولین در سالن همایش های پردیس دانشگاه نیشابور لوح تقدیر و هدیه تقدیم خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش نیشابور تصریح کرد: نمایشگاه بازی و ریاضی به مدت شش روز از ۲۴ لغایت ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دبیرستان ماندگار خیام صبح و بعد از ظهر روزهای زوج دختران و روزهای فرد پسران و علاقمندان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار