مدیرعامل صندوق اعتباری هنر؛

فقط نیمی از 85 هزار عضو فعال صندوق هنر بیمه تامین اجتماعی دارند

تهران (پانا) - مدیر عامل صندوق اعتباری هنر در دومین روز همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت از ۸۴ هزار و ۹۲۱ نفر عضو فعال صندوق اعتباری هنر فقط ۴۳ هزار و ۱۸۸ نفر بیمه تامین اجتماعی دارند.

کد مطلب: ۱۲۷۸۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
فقط نیمی از 85 هزار عضو فعال صندوق هنر بیمه تامین اجتماعی دارند

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمجید پوراحمدی با ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات این صندوق افزود: صندوق اعتباری هنر در سال ۱۳۸۳ با محوریت حمایت از افراد تحت تکفل راه اندازی شد و از جمله محور‌های حمایتی آن بیمه، مستمری، تکریم و بیمه تکمیلی هنرمندان است.

وی با اشاره به وظایف این صندوق گفت: حوزه حمایتی و توجه به فعالیت‌های کلان و پایدار اقتصاد فرهنگ و هنر و توانمندسازی هنرمندان از جمله وظایف اصلی صندوق اعتباری هنر است.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ادامه داد: حمایت از هنرمندان از موضوعات مورد تاکید وزیر ارشاد است به گونه‌ای که برای تسری مردمی سازی هنر و اقتصاد فرهنگ و هنر در جامعه تلاش می‌کنیم.

وی گفت: توزیع عادلانه منابع نیز از دیگر برنامه‌های ابلاغی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما نیز در صندوق اعتباری هنر آن را دنبال می‌کنیم.

پوراحمدی افزود: از ۹۰ هزار نفر عضو صندوق اعتباری هنر، ۸۴ هزار و ۹۲۱ نفر عضو فعال هستند و از این تعداد ۴۳ هزار و ۱۸۸ نفر بیمه تامین اجتماعی دارند. همچنین در حال حاضر ۳۵ هزار و ۸۷۵ نفر عضو در سطح کشور از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌کنند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر طرح تکریم هنرمندان عضو این صندوق را از دیگر وظایف و فعالیت‌های صندوق برشمرد و اضافه کرد: موضوع مستمری نیز از دیگر فعالیت‌های حوزه ما به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر نقش اقتصاد فرهنگ و هنر ادامه داد: تلاش می‌کنیم به سمت درآمد‌های پایدار برویم و در این زمینه بخش اقتصاد هنر را فعال کرده ایم.

پوراحمدی با اشاره به راه اندازی سامانه سایه در این صندوق افزود: هنرمندان لازم است مجموعه اطلاعات هویتی و هنری خود را در این سامانه بارگذاری کنند و آن را به روز رسانی کنند.

در ادامه حیدری معاون توسعه منابع صندوق اعتباری هنر گفت: تاکنون ۵۰۰ نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر مشمول طرح تکریم شده‌اند و ۸۳۱ نفر از اعضای صندوق از دارندگان نشان درجه یک هنری هستند.

همچنین معاون اقتصادی صندوق اعتباری هنر گفت: لازم است مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها به معرفی هنرمندان توانمند و فعالان حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر استان خود بپردازند.

کاروان افزود: ایجاد بستر همکاری با شهرداری‌ها برای استفاده از ظرفیت آن‌ها در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر و همچنین جهت دهی به ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی نهاد‌های صنعتی و اقتصادی برای توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر از موضوعاتی است که باید مورد توجه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های سراسر کشور قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار