در اختتامیه ششمین جشنواره سفیران سلامت؛

سفیران سلامت برگزیده مدارس استان قم تجلیل شدند

قم (پانا) - آئین اختتامیه و تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده ششمین جشنواره سفیران سلامت استان قم همزمان با هفته سلامت، با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات کانون مریم قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۸۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
سفیران سلامت برگزیده مدارس استان قم تجلیل شدند

آئین اختتامیه و تجلیل از دانش آموزان برگزیده ششمین جشنواره سفیران سلامت استان قم با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم و به میزبانی نواحی 3 و یک قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، سیدحسین رضوی حائری مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 قم در سخنانی با گرامیداشت ایام هفته معلم، تلاش سفیران سلامت را در خصوص همه گیر شدن موضوع بهداشت در مدارس و جامعه تحسین برانگیز خواند و از حضور پرشور مجریان و دانش آموزان برگزیده جشنواره سفیران سلامت تقدیر کرد.

در ادامه، محسن رمضان بیگی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اولویت داشتن موضوع بهداشت بر درمان عنوان کرد: در شهر و استان قم که با نام حرم اهل بیت(ع) شناخته می شود، دانش آموزان سفیر سلامت عامل رعایت، گسترش و ترویج بهداشت و سلامت باشند.

وی افزود: سفیران سلامت در هر جایی که هستند، ماموریت دارند دانش و مهارت خود را به دوستان و محیط اطراف خود منتقل کنند و امیدواریم که سال آینده، مراسم اختتامیه را با تعداد بیشتری از دانش آموزان برگزیده سفیر سلامت برگزار نماییم.

رمضان بیگی با اشاره به اهمیت پرداختن به مولفه های سلامت در پیشرفت جوامع گفت: سفیران سلامت با تقویت و ارتقاء اطلاعات خود و نیز کسب مهارت های لازم جهت صبحت کردن، دوست یابی، زندگی اجتماعی، پذیرش احکام و قوانین حاکم بر جامعه و ... و انتقال این آموزه ها به خانواده ها و دیگر افراد جامعه می توانند بازوان توانمند جامعه برای پیشرفت و توسعه باشند.

دکتر «محمدجواد باقریان»، معاون فنی مرکز بهداشت استان نیز با برشمردن موضوع سلامت بعنوان اولین و اساسی ترین رکن تعالی و پیشرفت جامعه عنوان کرد: کسی می تواند زندگی خوب و موفقی داشته باشد که از اول دارای برنامه مدون برای رشد و ارتقاء و بالندگی خود باشد و اولین گام هم برای این برنامه ریزی، سلامت است.

وی افزود: انتظار از سفیران سلامت دانش آموز این است که هم سلامتی خود را حفظ و ارتقاء دهند و هم خانواده و اطرافیان خود را، و لازمه این ارتقاء کسب اطلاعات و مهارت های لازم برای رشد و سلامتی خود در ابعاد جسمی، روانی، عاطفی ، اجتماعی و معنوی می باشد.

قرائت قرآن و دکلمه خوانی توسط دو تن از دانش آموزان سفیر سلامت و اجرای گروه سرود مدرسه حاج محمد لسانی ناحیه 3 از بخش های این همایش بود.

در همایش فوق، 136 دانش آموز مراقب و رابط سلامت و حائز رتبه در رشته های مختلف مرحله استانی و ناحیه ای ششمین جشنواره استانی سفیران سلامت با اهداء هدایایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

ستایش ظهرابی رئیس مجلس دانش آموزی دختران استان قم و علی حسنلو عضو هیات رئیسه مجلس دانش آموزی ناحیه 3 و نیز تعدادی از دانش آموزان پیشتاز مدارس استان نیز در جمع سفیران سلامت برگزیده حضور داشتند.

در حال حاضر 36 هزار سفیر سلامت دانش آموز و 130 مربی بهداشت، در استان قم فعال هستند که 26 هزار نفر از آنان، دانش آموزان مقطع ابتدایی و 10 هزار نفر نیز از مقطع متوسطه هستند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار