نشست خبری با اصحاب‌ رسانه شهرستان اردستان به مناسبت هفته‌ بزرگداشت هفته معلم

اصفهان(پانا) _مدیر آموزش و پرورش اردستان در ادامه از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سالن ورزشی دبیرستان امام خمینی (ره) خبرداد

کد مطلب: ۱۲۷۷۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری با اصحاب‌ رسانه شهرستان اردستان به مناسبت هفته‌ بزرگداشت هفته معلم

نشست خبری با اصحاب‌ رسانه شهرستان اردستان به مناسبت هفته‌ بزرگداشت مقام شامخ معلم با حضور احمد خاکسار مهابادی مدیر آموزش و پرورش شهرستان اردستان برگزارشد.

در این جلسه مدیراداره آموزش و پرورش اردستان گفت: باپیگیری مسوولان عالی شهرستان مبلغ پنج میلیارد تومان اعتبار از طریق وزارت آموزش و پرورش برای ساخت هنرستان شهید سردار قاسم سلیمانی اردستان اختصاص یافته است.

احمد خاکسار مهابادی در گفتگو با اصحاب رسانه افزود: عملیات اجرایی ساخت این هنرستان در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع و در سه طبقه در شهرک کاوه اردستان در آینده نزدیک با حضور رییس سازمان نوسازی کشور آغاز می شود.

وی اضافه کرد: تفاهم نامه ساخت یک واحد آموزشی سه کلاسه متوسطه اول در شهر مهاباد و یک مدرسه ۶ کلاسه ابتدایی در شهرک امام حسن(ع) اردستان با بنیاد برکت امضا شده عملیات اجرایی آن درآینده آغاز خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش اردستان در ادامه از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سالن ورزشی دبیرستان امام خمینی (ره) خبرداد و اظهار داشت: با پیگیری نماینده مجلس و فرماندار اردستان مبلغ دو میلیارد تومان اعتبار از
طریق وزارت آموزش و پرورش برای تجهیز مدرسه های شهرستان اختصاص یافته بالغ بر ۱۵۰ دستگاه نیمکت تحویل این مدرسه هاشده، بهسازی و تعویض کف پوش سالن ورزشی ارشاد اردستان با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان انجام شده، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تجهیز مدرسه های پسرانه شهرستان توسط اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تخصیص داده شده است.

خاکسار مهابادی از اضافه شدن رشته تاسیسات به هنرستان فنی جدلی زاده اردستان و رشته خیاطی به دبیرستان قدس مهاباد خبرداد وگفت: در حال تجهیز این دو رشته برای سال تحصیلی آینده هستیم.

وی با بیان اینکه با حضوری شدن واحد های آموزشی برنامه های مختلفی در این مدرسه ها اجرا شده افزود: برگزاری جشنواره سپاس معلم و تجلیل از ۴۳ بازنشسته سال گذشته، برپایی محفل انس با قرآن کریم همراه باتیم قرآنی ،مسابقه های دانش آموزی مقطع ابتدایی و متوسطه، هفته سلامت و همایش فیزیک، ادبیات، شیمی، زیست شناسی، کلاس های تقویتی کنکور به صورت رایگان و راه اندازی پایگاه فوریت های آموزشی برای کلاس دوازدهم وجشنواره جوان خوارزمی ویژه متوسطه دوم ازدیگر برنامه های اجرایی است.

مدیر آموزش و پرورش اردستان با اشاره به ثبت نام دانش آموزان برای دریافت کتاب اضافه کرد: تا این زمان ۵۰ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند.

آموزش و پرورش اردستان با کمبود ۴۰ نفر آموزگار مواجه است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اردستان گفت: این مدیریت با کمبود ۴۰ آموزگار مواجه بوده، در سال تحصلی جاری کمبودمعلم کلاس های درس را با استفاده از بازنشستگان، سرباز معلم و حق التدریس جبران
کرده است.

محسن پاینده افزود: در سال تحصیلی آینده نیز ۵۲ نفر بازنشسته می شوند که ۴۰ نفر آن ها معلم ابتدایی هستند، همچنین معلم ریاضی، زبان خارجی و فیزیک کم داریم که از هم اکنون باید به فکر جایگزین آن ها باشیم.

وی در رابطه با نحوه آموزش در دوران کرونا و از طریق فضای مجازی تاکید کرد: نقش بی بدیل معلمان در راستای آموزش در فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست، اما دانش آموزان از نظر روحی و روانی لطمه زیادی خوردند و افت
تحصیلی به همراه داشت، از طرفی معلمان در استفاده از نرم افزار به پیشرفت رسیده، ۹۵درصد به مهارت کامل نحوه آموزش در فضای مجازی دست یافته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار