ذخیره سد زاینده رود ۵۸ درصد کاهش دارد

اصفهان (پانا) - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان خبر داد ذخیره سد زاینده رود به ۳۹۱ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به بلندمدت ۵۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۹۰۴
لینک کوتاه کپی شد
ذخیره سد زاینده رود ۵۸ درصد کاهش دارد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب اصفهان، حسن ساسانی با اشاره به آخرین وضعیت سد زاینده رود با توجه به تحویل نوبت حقابه کشاورزان شرق اصفهان، اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ورودی سد زاینده رود ۶۵۵ میلیون مترمکعب بود که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵۳۶ میلیون مترمکعب و در بلندمدت ۸۷۱ میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: ورودی سد زاینده رود نسبت به پارسال ۲۱ درصد افزایش و نسبت به متوسط بلندمدت ۲۵ درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: امروز حجم آب سد زاینده رود ۳۹۱ میلیون مترمکعب است که این عدد در سال گذشته ۴۱۳ میلیون مترمکعب و پنج درصد کاهش یافته و در متوسط درازمدت ۹۴۶ میلیون مترمکعب بوده که امسال ۵۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: خروجی سد زاینده رود از ابتدای سال آبی جاری تا امروز ۴۸۸ میلیون مترمکعب بوده است که در مقایسه با سال گذشته که ۳۰۴ میلیون متر مکعب بوده ۵۹ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت که ۶۵۰ میلیون متر مکعب بوده ۲۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان افزود: امروز متوسط ورودی سد زاینده رود ۶۰ و متوسط خروجی سد ۸۰ مترمکعب بر ثانیه است.

وی درباره وضعیت بارش‌ها، توضیح داد: مطابق پیش بینی هواشناسی، بهار کم بارشی را انتظار داشتیم و بارش‌ها در این فصل کمتر از نرمال بوده است.

ساسانی درباره برخی نگرانی‌ها برای تأمین آب شرب، تصریح کرد: با گرم شدن تدریجی دما مصارف افزایش خواهد یافت و صرفه جویی در تمامی موارد مصرف با توجه به کاهش ورودی‌های سد زاینده رود انتظار می‌رود تا از تابستان با حداقل چالش ممکن عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار