دادستان تهران:

اسامی نانوایی‌های غیرفعال به دادستانی تهران اعلام شود

تهران (پانا) - دادستان تهران از دستگاه‌های متولی نظارت و تنظیم بازار خواست ظرف سه روز، فهرست نانوایی‌هایی که فعال نیستند را به دادستانی اعلام کنند.

کد مطلب: ۱۲۷۷۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اسامی نانوایی‌های غیرفعال به دادستانی تهران اعلام شود

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی صالحی، در این جلسه ضمن استماع گزارش‌های نمایندگان سازمان‌های وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت، سازمات تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، سازمات اطلاعات سپاه، اداره کل اطلاعات استان تهران و سایر دستگاه‌های نظارتی و متولی امر تنظیم بازار در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای کنترل بازار و گرانی‌های اخیر به‌ویژه در زمینه توزیع مواد غذایی و مایحتاج عمومی مردم از نمایندگان دستگاه‌های حاضر در جلسه خواست با افزایش نظارت، کنترل و مدیریت بازار مانع اعمال فشار بر مردم و سوء استفاده سودجویان از شرایط شوند.

دادستان تهران با اشاره به فعال شدن گشت‌های مشترک دادستانی و دستگاه‌های نظارتی و متولی تنظیم بازار از اواخر اسفند 1400، اظهار کرد: همان طور که قبلاً هم اعلام شده این گشت‌ها باید به طور مستمر در طول سال فعالیت کنند و به طور دقیق، هدفمند و تأثیرگذار بر نحوه تأمین و توزیع کالاهای اساسی نظارت داشته باشند و با تخلفات و جرایم در محل وقوع برخورد کنند.

وی با بیان اینکه دادستانی تهران به صورت شبانه‌روزی آماده اقدام برای مقابله با تخلفات و قانون شکنی‌هاست، تأکید کرد: این گشت‌ها از امروز باید فعال‌تر و جدی‌تر شود و تیم‌های نظارتی به لحاظ کمی و کیفی افزایش پیدا کنند و نتیجه کار به طور مستمر به دادستانی گزارش شود.

دادستان تهران مقرر کرد: سازمان تعزیرات حکومتی پرونده احتکارهای عمده را به دادستانی اعلام کند تا با تشکیل پرونده قضایی در دادسرا به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با تشریح عوامل داخلی و خارجی مؤثر در نوسانات فعلی بازار، ازضابطین قضایی و دستگاه‌های، حاضر در جلسه خواست با افزایش نظارت‌ها، در مقابله با احتکار کالاها، پیگیری مشکلات ترخیص کالاها از گمرک و نظارت بر انبارها با جدیت بیشتری عمل کنند.

صالحی تأکید کرد: کلیه کالاهای متروکه موجود در انبارهای گمرک باید هر چه سریع تر تعیین تکلیف و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار گیرد.

دادستان تهران به نمایندگان وزارت صمت تأکید کرد: کلیه انبارها و کالاهای موجود در آن ظرف یکماه در سامانه‌های نظارتی ثبت شود و سامانه‌های سیمبا(سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی)، جامع تجارت و جامع انبارها برای سازمان‌های تعزیرات حکومتی، وزارت جهاد کشاوری، نیروی انتظامی و سایر ضابطین قضایی قابل دسترسی باشد.

این مقام ارشد قضایی دستور داد: تعداد تیم‌های بازرسی وزارت صمت و گشت‌های وزارت جهاد کشاورزی ظرف 48 ساعت پس از دریافت ابلاغیه دادستانی باید افزایش داده شوند.

دادستان تهران تأکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های متولی برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها به منظور افزایش تولید کالاهای اساسی چاره اندیشی و نتیجه را به کارگروه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری تهران گزارش کنند.

وی دستور داد در کلیه واحدهای تولیدی مهم و دارندگان نشان‌های معتبر تجاری، کارخانه‌های آرد و کشتارگاه‌ها دو نفر بازرس دائمی مستقر شود.

دادستان تهران از دستگاه‌های متولی نظارت و تنظیم بازار خواست ظرف سه روز پس از دریافت مصوبه جلسه، فهرست نانوایی‌هایی را که فعال نیستند به دادستانی اعلام کنند.

این مقام ارشد قضایی به نیروهای انتظامی و امنیتی حاضر در جلسه دستور داد هر جا نیاز است برای کمک به سازمان تعزیرات حکومتی در برخورد با تخلفات و کارشکنی‌ها اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار