مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی:

لحظه به ‌لحظه کار معلمی ایثارگری و فداکاری است

فاروج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی، گفت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه به عنوان کانون اصلی تعالی جویی و حرکت به سمت حیات طیبه است و این حرکت عظیم، توسط معلمان در تمامی حوزه‌های تعلیم و تربیت رقم می‌خورد. در واقع لحظه به ‌لحظه کار معلمی ایثارگری و فداکاری است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
لحظه به ‌لحظه کار معلمی ایثارگری و فداکاری است

ابوالقاسم اکبری در همایش بزرگ فرهنگیان شهرستان فاروج از معلمین به عنوان مدافعین واقعی تعلیم و تربیت در دوران گسترش بیماری کرونا یاد کرد و افزود: همه معلمان عزیز در دو سال دوران کرونایی منازل خود را تبدیل به کلاس های درس کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از مقطع ابتدایی به عنوان حساس ترین و مهمترین مقطع و از پایه اول نیز به عنوان اساسی ترین و ریشه ای ترین پایه تحصیلی یاد کرد و گفت: مهمترین شاخصه پیشرفت هر کشوری توجه به شاخصه های عمومی، پیش دبستانی و ابتدایی آن کشور است.

اکبری در ادامه افزود: شرایط جسمی و روحی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و هدایت تحصیلی در متوسط اول پایه ریزی می شود و دانش آموزان در متوسطه دوم نیز به عنوان ویترین آموزش و پرورش، علم و ادب و انواع مهارت ها را فرا می گیرند.

امام جمعه شهرستان فاروج نیز با اشاره به آیاتی از سوره جمعه در قرآن کریم گفت: پیامبران برای تعلیم و تربیت انتخاب شده اند و حرفه معلمی هم ادامه کار آنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نایبعلی نوروزی با بیان اینکه تعلیم در کنار تربیت معنا پیدا می کند افزود: همه معلمان عزیز با توجه به ساحت های ششگانه سند تحول بنیادین، باید روی رفتار، گفتار و آداب معاشرت بچه ها کار بکنند.

وی در رابطه با نظام رتبه بندی فرهنگیان گفت: اعتراض، درخواست و مطالبه گری لازمه هر جامعه پویایی است بنابراین امیدواریم با وعده هایی که مجلسیان داده اند نظام رتبه بندی، هر چه زودتر برای فرهنگیان عزیز محقق شود و با اجرای این طرح، تنها دغدغه معلمان، دغدغه آموزش و پرورش باشد.

فرماندار شهرستان فاروج نیز با اشاره به اهمیت علم و دانش در آیات و روایات گفت: اهمیت علم و دانش در اولین تعلیم خداوند به پیامبر اکرم(ص) ذکر شده است.

عبدالرضا فرزانه با بیان اینکه جایگاه معلمین بر کسی پوشیده نیست افزود: معلم آموزش دهنده اندیشیدن به بچه هاست و از جایگاه بالایی در جامعه برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز گفت: معلمان می توانند دانش آموزان را تا عرش خداوند راهنمایی کنند.

علی اکبر نیازی با اشاره به جایگاه رفیع معلم در سیره ائمه اطهار (ع) افزود: اگر کسی به عنوان معلم و خدمتگزار تعلیم و تربیت، قصد ورود به آموزش و پرورش را دارد باید با وضو وارد شود.

وی از حضور امام جمعه فرهنگی شهر تیتکانلو حجت الاسلام والمسلمین رضا حسن زاده، غلامرضا امین زاده رئیس اداره امور تربیتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی و شیرزاد محمدپور سرگروه پرورشی استان، فرامرز شجاعی و علی اسماعیلی مدیران آموزش و پرورش شهرستان های شیروان و قوچان، مجید معتمدی و خلیل ذوقی مدیران قبلی اداره آموزش و پرورش فاروج و براتعلی صدیقی، محمد صنعتی و سید حسین حسینی (معاونین آموزشی، پشتیبانی و پرورشی) و کارشناسان و نیروهای خدماتی اداره آموزش و پرورش فاروج و سایر میهمانان استانی و شهرستانی تقدیر و تشکر کرد.

قرائت قرآن توسط رضا رجب پور با همراهی گروه حاملان قرآن پیشتازان اداره دانش آموزی شهرستان فاروج، اجرای موسیقی دوتار توسط محسن محمدی و عظیم رستمی، قرائت اشعار طنز توسط شاعر طنز سرا و نفر اول برنامه قند پهلو پورقلی، اجرای تصنیف توسط علی مزینی، تجلیل از مدیران قبلی اداره آموزش و پرورش و برگزیدگان جلوه های معلمی(محمود حاتم زاده،نیره اکبری، رؤیا اسلامی، رفعت یاهویی، مهین عفتی، جلال کیوان، فاطمه صادق‌زاده، محمدساده تبریان و حسن ساده تبریان)، جوان ترین فرهنگی علی چوینلی، فاطمه فروتن و مسن ترین فرهنگی (مصطفی سلیمی نژاد)، اهدای ۱۰ کارت هدیه به صورت قرعه کشی بین حاضرین، اجرای گروهی نماهنگ معلم مهربانی توسط همکاران دبستان استثنایی گلستان، مریم حارث آبادی (مربی و رهبر گروه)، معصومه جمالی، محبوبه رحمانی، مرضیه محمدی، کوثر قسمتی، مریم رفیعی، محدثه خاکشور به سرپرستی احمد دولتیان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان شهرستان، اهدای هدیه به علی صفایی مایوان به عنوان مخترع نوجوان، اجرای موسیقی سنتی، مقامی و محلی توسط گروه ساغر(مجید غلامی، قدیر شیردل، سعید فرامرزی و بهداد غلامزاده)، قرعه کشی ۶ وام ۵۰ میلیون تومانی، قرائت اذان توسط مصطفی قمبری مدیر اداره دانش آموزی و کانون امام جعفر صادق (ع) شهرستان فاروج، اقامه نماز جماعت و پذیرایی ناهار از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

خبرنگار: حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار