غلامحسین مهران‌پور:

تجلیل از مقام معلم، قدرشناسی از مقام دانایی و اخلاق است

بوشهر(پانا) - سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت معلم، انسان‌ساز و آینده‌پرداز جامعه است و تجلیل از مقام معلم، در حقیقت قدرشناسی از مقام دانایی، علم و اخلاق است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از مقام معلم، قدرشناسی از مقام دانایی و اخلاق است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، غلامحسین مهران‌پور در آئین بزرگداشت مقام معلم و تکریم فرهنگیان منطقه آب‌پخش با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری (ره) و تبریک هفته معلم اظهار کرد: شهید مطهری اندیشمند اندیشه‌آموز و آزاد اندیش و یک معلم مسأله‌گرا در مسائل جامعه در آن زمان بود که دردها را پیدا می‌کرد و برای آن راه‌حل ارائه می‌داد. معلمی که وقتی اولین مسأله جامعه را حجاب دید، کتاب حجاب را برای جامعه نوشت.
وی تصریح کرد: معلم انسان ساز و آینده پرداز جامعه است و تجلیل از مقام معلم، در حقیقت قدرشناسی از مقام دانایی، علم و اخلاق است و محدود به روز و هفته خاصی نیست و باید به عنوان فرهنگی ارزشی در راستای تکریم علم و دانش، در جامعه نهادینه شود.
مهران پور ادامه داد: معلمان به عنوان راهنمای زندگی عمل می‌کنند، مسیر موفقیت را نشان می‌دهند و شخصیت دانش‌آموزان خود را با انتقال دانش اخلاقی و علمی پربار می‌کنند.
امام جمعه آب‌پخش گفت: به این دلیل، روز شهادت شهید مطهری را روز معلم نامیده‌اند چون این شهید یک الگوی کامل همه صفات معلمی بود، معلمی که تمام طول عمرش را مشغول تعلیم و تربیت بود و در این راه نیز به شهادت رسید.
حجت الاسلام والمسلمین خداداد رضایی ادامه داد: شهید مطهری زمانی که شبهات دینی را در جامعه مشاهده کرد برای نوجوانان و جوانان، کتاب جهان‌بینی را نوشت و زمانی که انحرافات فکری، بسط و نشر تفکر مادی و مادی‌گرایی را دید کتاب ماتریالیسم و رئالیسم را نوشت، همچنین وقتی تحریف‌های دینی را در مناسک عاشورا دید، کتاب حماسه حسینی را نوشت؛ شهید مطهری یک عارف، فیلسوف و یک سیاستمدار غیرتمند بود.
در پایان این آیین، فرهنگیان منطقه آبپخش تجلیل شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار