مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در همایش تجلیل از معلمان سرآمد استان اصفهان:

دولت بدنبال ایجاد شرایط مطلوب مُعوقه ۱۰ سال پیش برای فرهنگیان است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت دولت انقلابی اجرای برنامه‌ مطلوبی را که باید ۱۰ سال پیش برای فرهنگیان اجرا می‌شد، در دستور کار خود قرار داده است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دولت بدنبال ایجاد شرایط مطلوب مُعوقه ۱۰ سال پیش برای فرهنگیان است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی در آیین تجلیل از معلمان سرآمد استان در مرکز آموزشی رفاهی شماره سه آموزش و پرورش اصفهان افزود: بر این اساس رقم ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای که برای اجرای رُتبه‌بندی در ۳۶ ماه گذشته مطرح شده بود، در دولت فعلی به ۳۸ هزار میلیارد تومان برای مدت یک سال و نیم تغییر یافت و تامین اعتبار شد.

وی تصریح کرد: طرح رتبه‌بندی در برخی مقاطع بدلیل عناد و حسادت برخی افراد موجب رنجش برخی همکاران شد و بدنبال آن تجمعات و بیان مطالبه‌گری‌ها در کف خیابان‌ها رُخ داد و این در حالیست که اجرای این برنامه طبق روال در حال پیش رفتن است.

ابراهیمی بیان کرد: برای نخستین بار در دولت فعلی، سرانه مدارس در حوزه ورزش و بهداشت که از سال ۹۰ تاکنون پرداخت نشده بود، تخصیص یافت و مقرر شده پاداش بازنشستگان سر موعد و حق‌التدریس‌ها بصورت ماهانه پرداخت می شود که این موارد نویدبخش است اما کافی نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، یکی از ویژگی‌های معلمان نمونه را سرآمدی آنها در عرصه دانش عنوان کرد و گفت: این فرهیختگان در عرصه علوم به‌روز هستند و از فناوری و روش های نوین در نظام تربیت و آموزش دانش‌آموزان بهره می‌برند.

وی همچنین با اشاره به پیامدهای شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری و بدنبال آن اُفت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: تنها نکته مثبت در این شرایط ۲ ساله کرونایی، افزایش قدرشناسی نسبت به مقام معلمان بود و اینکه تدریس، کار دشواری است.

ابراهیمی افزود: در این مدت روابط اجتماعی، مسائل تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان دچار مشکلات مُتعدد شد که باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه نیروی انسانی در آموزش و پرورش پویاتر و خلاق‌تر باشد باید معلم بعنوان مُدرس دانشگاهی و نه کارمند اداری شناخته شود و بر اساس اینکه معلم باید بدنبال پژوهش و تحقیق باشد، بحث رُتبه‌بندی فرهنگیان مطرح شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: هم اکنون حدود ۴۶ هزار فرهنگی شاغل، ۵۵ هزار فرهنگی بازنشسته، ۱۰ هزار نیروی شاغل در مدارس غیردولتی و چهار هزار و ۷۰۰ نیروی خرید خدمت در این مجموعه مشغول بکار هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این آیین گفت: بزرگداشت و احترام به مقام معلم، وظیفه مسوولان است.

محمدرضا جان‌نثاری افزود: اگر شرافت خود را دوست داشته باشیم و بخواهیم شغلمان پاک باشد و کشورمان اعتلا یابد و انسانیت در جامعه رشد پیدا کند باید به مقام معلم احترام بگذاریم.

وی از مرحوم استاد پرورش بعنوان معلمی بی‌بدیل و وارسته یاد کرد و گفت: ایشان در هر جایگاهی علاوه بر مقام معلمی در مجلس و مقام وزارت هم سرآمد بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری افزود: این معلم وارسته از خطه اصفهان که به هیچ وجه بدنبال دنیاطلبی و رفاه‌طلبی نبود باید نماد زیست سالم و الگوی معلمان باشد.

وی خطاب به معلمان افزود: اگر شما که شخصیت معلم را می‌سازید، الگو باشید، همه آحاد جامعه را به تعظیم در قبال مقام خویش وامی‌دارید.

جان‌نثاری تاکید کرد: باید کاری کرد که فکر معلم معطوف به تامین سرانه نباشد و تنها به تدریس و تربیت دانش‌آموزان بپردازد.

در پایان این مراسم از ۲ نفر از معلمان نمونه کشوری از استان اصفهان به نام‌های "مهدی شفیعی" از ناحیه ۶ و "فرزانه پاشایی" از ناحیه چهار اصفهان قدردانی شد.

در این مراسم از ۳۳ معلم نمونه استانی از مناطق و نواحی مختلف استان نیز تجلیل صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار