اجرای رتبه بندی معلمان جزو برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم است

اردبیل(پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: طرح رتبه بندی معلمان جزو برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای رتبه بندی معلمان جزو برنامه های اولویت دار دولت سیزدهم است

کلام‌الله صفری، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش اردبیل در همایش استانی تکریم و بزرگداشت مقام معلم در مرکز آموزشی، رفاهی فرهنگیان اردبیل اظهار کرد: معلمان در فتح قله توانایی، دانایی و معنویت نسل آینده نقش پیشگامی را دارند و قطعا تمام تلاششان بر این است تا هدایت شایسته نسل آینده را انجام دهند.

وی گفت: معلمان نحوه اندیشیدن را به نسل آینده یاد می‌دهند و رسالت عظیم معلمان هدایت شایسته افراد جامعه در مسیر تربیت و تعالی برتر و ممتاز است.

سرپرست آموزش و پرورش استان تصریح کرد: معلمان کار فنی، پیچیده و تخصصی را در تربیت نسل نوجوان و جوان بر عهده دارند تا بتوانند انسان‌های مؤمن، صالح و خردمند همراه با تفکر با بصیرت را با تفکر اخلاقی تحول جامعه دهند.

صفری افزود: ما در جامعه نیاز به تغییر و تحول مستمر داریم و معلمان زمینه‌ساز این تغییر و تحول هستند و ما تمام تلاشمان بر این است تا با احترام به افکار و اندیشه‌های معلمان، بستر و زمینه آرامش روحی‌ و روانی آنها را در فضای مدرسه مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عده‌ای به غلط سعی می‌کنند تا افکار و اندیشه معلمان را وارد مسائل حاشیه‌ای و غیرتخصصی در حوزه تربیتی کنند که قطعا این حرکت‌ها نتیجه‌ای جز شکست و ناکامی به همراه نخواهد داشت.

سرپرست آموزش و پرورش استان ادامه داد: آنهایی که سعی می‌کنند در افکار عمومی به جایگاه معلم و شأن آنها تهمت و افترا بزنند، هیچ توجهی به این جایگاه عظیم ندارند و همواره سعی می‌کنند تا مقاصد پلید خود را پیگیری کنند در حالی که معلمان ما امروز زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و با اطاعت از فرمان رهبری حرکتی مستمر و شایسته را انجام می‌دهند.

صفری انتظارات به حق معلمان را از مجلس انقلابی و دولت مردمی یادآور شد و بیان کرد: هفت قانون در سال‌های گذشته و در قالب سند تحول آموزش و پرورش برای ارتقا جایگاه مادی و معنوی معلمان مصوب شده که ما انتظار داریم همه این قوانین اجرایی و عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم با اراده مصمم بر اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و با تخصیص 38 هزار میلیارد تومان در سال اول این قانون را که مصوب مجلس، شورای نگهبان و سایر نهادهاست، این طرح را اجرایی و عملیاتی کند.

صفری گفت: کلیه معلمانی که با عنوان معلم استخدام شده‌اند، تحت پوشش رتبه‌بندی معلمان قرار می‌گیرند و نباید معلمان به مسائل و موضوعات حاشیه‌ای توجه داشته باشند.

وی از تدوین آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به شکل معلم‌محور خبر داد و افزود: در کنار معلمان، طرح همسان‌سازی نیز برای بازنشستگان اجرایی می‌شود تا آنها نیز در حوزه مسائل معیشتی مشکلات و دغدغه‌هایی نداشته باشند.

سرپرست آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: امیدواریم معلمان در مسئولیت سنگین خود بتوانند در شأن و تراز انقلاب اسلامی مسئولیت خطیر خود را انجام داده و زمینه‌ساز یک همگرایی بیشتر در جامعه باشند.

گفتنی است تجلیل از معلمان برتر استان در سال تحصیلی جاری،‌ اجرای سرود، قرائت شعر واستقبال ویژه توسط اعضای پیشتازان سازمان دانش آموزی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار