مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی:

دانش‌آموزان بهترین سفیران سلامت هستند

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی بیان کرد دانش‌آموزان بهترین سفیران سلامت در بین خانواده‌ها و جامعه هستند.

کد مطلب: ۱۲۷۷۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان بهترین سفیران سلامت هستند

«جواد جنگی» در مراسم آیین گرامیداشت هفته سلامت اظهار کرد: حفظ سلامت دانش آموزان اولویت نظام تعلیم و تربیت است و در این راستا همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان بسیار تنگاتنگ است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان بهترین سفیران سلامت در خانواده و جامعه هستند؛ افزود: رویکرد برنامه های حوزه سلامت آموزش و پرورش، تغییر سبک زندگی ناسالم به سالم است.

جنگی گفت: امسال در استان آذربایجان غربی تعداد 26 هزار 45 نفر سفیر سلامت در پایه ابتدایی و تعداد 24 هزار و 778 نفر سفیر سلامت در حوزه آموزش متوسطه اول و دوم فعالیت و در جشنواره پویش مدافعان سلامت شرکت کردند.

محمدامین ولی زاد، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان نیز در این مراسم گفت: برنامه های هفته سلامت امسال با شعار سلامت ما سلامت سیاره ما از ۱۷تا ۲۳اردیبهشت ماه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بهداشت عمومی، روانی و جسمی در کنار تغذیه مناسب لازمه سلامت هستند؛ ادامه داد: تغییرات آب و هوایی باعث شیوع بیماری ها جدید در کره خاکی می شود لذا رعایت بهداشت عمومی بیش از پیش ضروریست.

ولی زاده افزود: آموزش و پرورش در کنار سلامت عمومی رکن اساسی توسعه کشور است؛ بنابراین دانشگاه علوم پزشکی همواره برای تعامل سازنده آمادگی کامل دارد.

آیین گرامیداشت هفته سلامت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در محل سالن فرهنگ دبستان نیلوفر ناحیه یک ارومیه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار