عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

ایجاد رابطه ارباب رعیتی میان مالکان و مستأجران در تهران

تهران (پانا) - عضو شورای شهر تهران گفت در آذر ماه سال گذشته هزینه‌های اجاره ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده که در پایان سال ۱۴۰۰ و فروردین افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است و اکنون وضعیت ارباب رعیتی ایجاد شده است.

کد مطلب: ۱۲۷۷۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد رابطه ارباب رعیتی میان مالکان و مستأجران در تهران

سید محمد آقامیری، عضو شورای شهر تهران در جریان جلسه امروز شورای شهر در تذکری با اشاره به بازدید از ساماندهی معتادان متجاهر در شهر تهران گفت: هفته گذشته بازدیدی از مناطق مختلف داشتیم. قرارگاه اجتماعی از اول آذر ماه فعالیت خود را با ریاست شهرداری شروع کرده است. پیش‌بینی اولیه جمعیت بالغ بر ۲۰ تا ۲۲ هزار نفری بود که بین ۹ ماه تا یک سال از این افراد در معرض آسیب نگهداری کنند.

وی ادامه داد: در گذشته در یک دوره بازپروری دو تا سه ماهه این افراد را مجددا رها می‌کردند اما در این طرح قرار شد این افراد را نگهداری کنند و به مدت یکسال و کارآفرینی برای آنها انجام شود.

آقامیری با اشاره به ایجاد مراکز اسکان توسط شهرداری گفت: شهرداری مراکز اسکانی را تهیه کرده است و تقسیم کاری برای پذیرش و جمع‌آوری در نظر گرفته شده است. محل‌های اسکانی که شهرداری پیش‌بینی و راه‌اندازی کرده به اسم یاورشهر یک، یاورشهر دو، یاور شهر سه و شفق که محل نگهداری زنان است را در نظر گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه پاکسازی معتادان در سطح شهر محسوس است گفت: مردم نیز این احساس را دارند اما تعداد جمع‌آوری شده ۷ هزار نفر است که تا رسیدن به سقف ۲۰ هزار نفر فاصله دارد. باید از کسانی که این طرح را پیشنهاد دادند تقدیر و تشکر ویژه کنیم و توقع ما از شهرداری ادامه این اقدام است و اگر چهار سال مداوم ادامه پیدا کند بیش از نیمی از این افراد شاید اصلاح شوند و شهر از این وضعیت خارج شود.

این عضو شورای شهر تهران همچنین در ادامه به مسأله مسکن و اجاره‌بها اشاره کرد و گفت: براساس آمار سال ۹۸، ۴۳ درصد مردم تهران مستاجر هستند که در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۰ درصد رسیده است. براساس آمار رسمی دولت بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های خانوار صرف مخارج تهیه مسکن می‌شود و وضعیت ناهنجاری ایجاد کرده است.

آقامیری افزود: در آذر ماه سال گذشته هزینه‌های اجاره ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده که در پایان سال ۱۴۰۰ و فروردین افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است. اکنون وضعیت ارباب رعیتی ایجاد شده است و این حرف را با احترام به صاحبخانه‌هایی که انصاف دارند می‌گویم و مالکین هر عدد و رقمی که بخواهند اجاره بها را افزایش می‌دهند و نگاهی به وضعیت مستاجر نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: دولت قبلا صحبت‌هایی بر نظارت بر نرخ اجاره داشتند اما کاری انجام نشده است. در محلات مشاورین املاک قیمت مسکن را بالا و پایین می‌کنند و مشاورین املاک پذیرفتند که شهرداری اگر در این زمینه کمک کند پیش قدم می‌شوند تا نرخ‌گذاری عادلانه‌ای شود تا مردم از این وضعیت نجات پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار