آیین تجلیل از معلمان و مدیران نمونه شهرستان و استانی شهرستان کلات برگزار شد

کلات (پانا) - با حضور مدیر آموزش وپرورش شهرستان کلات، معاونین و کارشناسان اداری آیین تجلیل از معلمان و مدیران نمونه شهرستان و استانی شهرستان کلات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۷۱۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از معلمان و مدیران نمونه شهرستان و استانی شهرستان کلات برگزار شد

رمضان پروانه، مدیر دستگاه تعلیم و تربیت شهرستان کلات در این مراسم ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید علامه مرتضی مطهری گفت: تربیت در سایه موعظه و نصیحت اتفاق نمی افت، بلکه باید در عمل انجام شود، معلم نمونه کسی است که گفتار و عملش یکی باشد و به آنچه می گوید عمل کند. دانش آموزان از ما الگو پذیری دارند، آنها باید به عینه بسیاری از مسائل را در ما ببیند تا به آنچه که می گوییم جامه عمل بپوشاند. وقتی فردی به عنوان معلم‌ نمونه انتخاب می شود، باید این عنوان و برچسب را حفظ کند.

وی افزود: هفته مقام معلم مقارن است با سالروز بزرگداشت شهادت علامه شهید مطهری، علامه مطهری در دوران جوانی در موضوعات دینی و مذهبی به خوبی نقش آفرینی کرده و قدرت نفوذ در جامعه داشته است. شما عزیزان نیز باید بتوانید دانش آموز را به تفکر و تعقل وادارید، در سایه تفکر، عقل او سر و سامان پیدا می کند، اگر دانش آموزی قوه عاقله اش رشد پیدا کند انحرافات در او نفوذ نخواهد کرد و این فرهنگ باید در آموزش و پرورش و در مدارس توسط شما معلمان عزیز نهادینه شود.

مدیر آموزش وپرورش کلات اظهار کرد: در هر جامعه ای که به آموزش و پرورش و معلمان بها داده شود، پیشرفت های شگرفی بدست خواهد آمد، برای پیشرفت های بزرگ علمی نیز باید بنیه علمی دانش آموزان توسط معلمان تقویت شود. شما عزیزان اگر بتوانید در بین دانش آموزان اعتمادسازی ایجاد نماید و دانش آموز به شما اعتماد کند، می تواند به مراتب مسائل و مشکلات خود را بهتر بازگو می کند. خوشبختانه امروز در جامعه، بیشترین اعتماد به معلمان است و این سرمایه عظیم و بزرگ را نباید از دست بدهیم.

رمضان پروانه افزود: معلم فقط یک رباط برای تدریس موضوعات آموزشی نیست، زیباترین روحیات انسانی از طریق شما معلمان عزیز به دانش آموزان انتقال می یابد، کمالات و سجایای اخلاقی،پیشرفت های علمی،برخورد با دیگران، شجاعت، امانت داری، صداقت رشد شخصیت، مسئولیت پذیری و همه فضائل اخلاقی که ما از آن یاد می کنیم، توسط شما عزیزان باید به دانش آموز انتقال پیدا کند که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید شده است.خوشبختانه در دو سالی که ویروس کرونا بر جامعه حاکم بود، جلوه های نابی را از شما معلمان شریف که جان خودتان را به خطر انداختید و در دورترین روستاهای شهرستان با حضور خود پیگیر وضعیت تحصیل دانش آموزان بودید، مشاهده کردیم که این جای تقدیر و ستایش دارد.

رمضان پروانه در ادامه بیان کرد: ما سعی کردیم توازن منطقه ای، جنسیت،مقاطع و...را در انتخاب معلمان نمونه رعایت کنیم و تلاش کردیم که انتخاب درستی صورت بگیرد، چرا که همه معلمان ما در شهرستان نمونه اند و شما خوبان نمونه نمونه ها هستید. امیدواریم بتوانیم با همراهی و هفکری شما عزیزان به اهدافی که داریم دست یابیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار