مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان:

هدف ساحت‌های شش گانه سند تحول آموزش و پرورش، تامین زندگی طیبه برای دانش‌آموزان است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد هدف ساحت‌های شش گانه سند تحول آموزش و پرورش، تامین زندگی طیبه برای دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۷۶۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف ساحت‌های شش گانه سند تحول آموزش و پرورش، تامین زندگی طیبه برای دانش‌آموزان است

محمود نقوی در ابتدا پیامی صمیمانه برای معلمین و همکاران فرهنگی صادر کرد و گفت: «بنده به نوبه خود شخصاً هفته بزرگداشت مقام معلم را به تمام معلمین و همکاران فرهنگی، اعم از شاغل به کار و بازنشسته و همچنین به خانواده معلمین شهید تبریک و شادباش عرض می‌کنم.»

وی در خصوص برنامه ها و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان توضیحاتی به پانا ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید.

درخصوص برنامه های اجرایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان توضیحاتی ارائه بفرمایید.

همه مردم در امر تعلیم و تربیت مسئولند و وظیفه معلمان به دلیل تاثیری که بر جامعه دارند در این امر سنگین تر و نقش آنها پررنگ تر است. عمل به ساحت های شش گانه آموزش و پرورش و جاری و ساری کردن این ساحت ها در مدارس می‌تواند باعث تربیت دانش آموزانی شود که در آینده زندگی خوبی داشته باشند. در واقع هدف این ساحت ها این است که زمانی که دانش آموز از مدرسه فارغ التحصیل شد، بتواند یک زندگی طیبه داشته باشد. زمانی که دانش آموز پس از دوران تحصیل زندگی پاکی داشته باشد، می‌تواند یک منتظر واقعی باشد و زمینه را برای ظهور حضرت فراهم کند. البته در این مسیر موانعی نیز وجود دارد. برای مثال میانگین تراکم جمعیت کلاس 27 نفر است. این آمار نشان می‌دهد ما حداقل 700 کلاس بالای 36 نفر داریم. زمانی که جمعیت کلاس بیشتر شود امر تعلیم و تعلم سخت تر می‌شود و ما از هدف خودمان که تربیت دانش آموزانی پاک و منتظرانی واقعی است دور می‌شویم. یکی از راهکارهای رفع این مانع، جذب دانشجویان به دانشگاه فرهنگیان و تربیت نیروی انسانی متخصص است. امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم تمام موانع در مسیر را برداشته و ضمن نزدیکی به هدف به وظیفه‌ای که داریم بهتر عمل کنیم.

در زمینه برقراری عدالت آموزشی چه برنامه هایی دارید؟

قطعاً باید تلاش کنیم عدالت آموزشی برقرار شود. عدالت آموزشی یعنی اگر بودجه‌ای یا امکاناتی به دست ما رسید و در اختیار ما بود نخست مدارس مناطق محروم روستایی و شهری را را در نظر داشته باشیم. اولین امکاناتی که به دست ما رسید اولویت به مدارس مناطق محروم باشند و سپس به مدارسی می‌رسیم که وضع بهتری دارند.

آیا آموزش و پرورش برنامه‌ای برای جذب استعدادهای درخشان و نخبه ها به داخل کشور دارد؟

متاسفانه سیاست دشمنان ما این است که با تبلیغات منفی علیه ایران نخبه های ما را به سمت خود جذب کنند. همین امر پیش از انقلاب نیز تحت عنوان شکار نخبه ها انجام می‌شد. ما باید با تقویت حس وطن دوستی و اعتقادات دینی در دانش آموزان در مقابل تبلیغات دشمنان بایستیم و دانش آموزان را به مملکت خودمان علاقمند کنیم. همچنین می‌بایست با فراهم کردن امکانات و پیش زمینه های لازم نخبگان را به فعالیت در کشور خودمان علاقمند کنیم و از مهاجرت آنها به خارج از کشور جلوگیری کنیم. باید با تمرکز بر کارهای کیفی نخبگان را به فعالیت در وطن و زادگاه خودشان علاقمند کنیم و سعی کنیم از آنها برای تربیت نیروی انسانی متخصص و دلسوز و علاقمند به وطن استفاده کنیم.

دانش آموز خبرنگار:حسین زرنقاب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار