زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان رضوی نواخته شد

مشهد(پانا) - مراسم نمادین استانی زنگ "سپاس معلم" به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نواخته شد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان رضوی نواخته شد

سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین نواختن زنگ سپاس معلم گفت: امروز با تلاش و ایثار افراد بسیاری در جامعه توانستیم دوباره شور و نشاط را به مدارس برگردانیم، بازگشایی مدارس یکی از مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش در سال 1401 بود و این امر با فداکاری ها و ایثار و همکاری و همراهی آموزش و پرورش، بویژه معلمان عزیز و جامعه سلامت کشور مسیر شد.

شوشتری در ادامه با بیان این جمله «اطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَى اللَّحْدِ» (از گهواره تا گور، دانش بجویید) گفت: تلاش و زحمات همکاران در دوران کرونا چند برابر شده بود و فرهنگیان و معلمین عزیز شبانه روز به تعلیم و تربیت دانش آموزان مشغول بودند تا فردایی روشن تر برای ایران اسلامی رقم بخورد.

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی،صبح امروز در این مراسم که در دبستان امام حسن علیه السلام ناحیه 2 مشهد مقدس برگزار شد ، با تبریک هفته معلم به تمامی فرهنگیان استان، گفت: در استان خراسان رضوی بالغ بر 76 هزار معلم تعلیم و تربیت یک میلیون و 350 هزار دانش آموز در 9200مدرسه و 57 هزار کلاس درس استان بر عهده دارند.

در ادامه حسین امامی راد نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز گفت: خداوند دو نعمت به شهید مطهری عطا کرد، اولین نعمت، نعمت معلمی بود و این نعمت با شهادت در راه علم و دانش و اسلام تکمیل شد، نعمت معلمی و شهادت دو نعمتی بود که خدا به شهید مطهری عطا کرد.

امامی راد همچنین از دانش آموزان خواست تا آثار این شهید بزرگوار را مطالعه کنند و توصیه کرد با خواندن کتاب داستان راستان این امر را شروع کنند و گفت: امام خمینی (ره) در مورد آثار و تفکر شهید مطهری فرمودند: آثار شهید مطهری 100 درصد اسلامی است.

همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم آیین نمادین نواختن زنگ سپاس معلم با حضور نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز، فرماندار مشهد، مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مسئولین برگزار شد.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم مسئولین با حضور در کلاس های درس از زحمات معلمین گرامی تقدیر کردند و در ادامه هر یک از مسئولین به تدریس در کلاس های درس پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار