افزایش ۵۶ درصدی اهدای خون تهرانی‌ها نسبت به سال گذشته

تهران (پانا) - مدیرکل انتقال خون استان تهران خبر داد که تهرانی‌ها در ماه رمضان امسال و نسبت به وضعیت زمانی مشابه در سال گذشته، حدود ۵۶ درصد بیشتر خون اهدا کردند.

کد مطلب: ۱۲۷۶۳۷۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۵۶ درصدی اهدای خون تهرانی‌ها نسبت به سال گذشته

به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان تهران، دکتر محمدرضا مهدی زاده با اشاره به مراجعه ۳۹ هزار و ۹۷۳ نفری مردم پایتخت در ایام ماه مبارک رمضان به مراکز اهدای خون، خاطرنشان کرد: از بین این مراجعه کنندگان، ۳۱ هزار و ۸۳۹ نفر موفق شدند که با اهدای خون به نجات جان بیماران کمک کنند و این آمار، نشان دهنده رشد ۵۶ درصدی اهدای خون در استان تهران نسبت به ماه رمضان در سال گذشته است.

وی ادامه داد: از جمع اهداکنندگان خون استان تهران در ماه رمضان، ۱۵ هزار و ۱۱۱ نفر جزء اهداکنندگان مستمر هستند که در طول سال، حداقل دوبار این کار انسان دوستانه را انجام داده اند و همچنین ۱۰ هزار و ۸۷۹ نفر نیز از دسته اهداکنندگان با سابقه بودند که در سالهای گذشته هم موفق به انجام این کار شده بودند.

دکتر محمدرضا مهدی زاده افزود: ۵ هزار و ۸۴۹ نفر برای اولین بار در ماه مبارک رمضان به جمع اهداکنندگان خون پیوستند که امیدواریم این نسل جدید و جوان به صورت مستمر، این کار حیاتی و نجات بخش برای بیماران را برنامه زندگی و مسئولیت های اجتماعی خود قرار دهند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران در پایان و ضمن اشاره به رشد ۴۶ درصدی اهدای خون بانوان تهرانی در ماه رمضان سال ۱۴۰۱ نسبت به ماه رمضان سال قبل، خاطرنشان کرد: نیاز بیماران به اهدای خون، یک نیاز روزانه و همیشگی است که امیدواریم همچنان شاهد مشارکت مطلوب پایتخت نشینان نوعدوست و وفادار برای انجام این کار خداپسندانه و انسان دوستانه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار