قیمت جهانی طلا در روز 14 اردیبهشت

تهران (پانا) - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۸۷۰ دلار و ۵۶ سنت رسید.

کد مطلب: ۱۲۷۶۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
قیمت جهانی طلا در روز 14 اردیبهشت

به‌گزارش رویترز، قیمت طلا در روز چهارشنبه به‌دنبال یک کاهش ناچیز در نرخ سود خزانه‌داری آمریکا و دلار ثابت شد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران پیش‌بینی افزایش قابل‌توجه نرخ بهره فدرال رزرو را در اجلاس دوروزه آن داشتند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.4 درصد افزایش به 1870 دلار و 56 سنت رسید. قیمت طلا در روز گذشته تا 1849 دلار و 90 سنت کاهش‌یافته بود که پایین‌ترین رقم از شانزدهم فوریه را نشان می‌داد.

قیمت طلا در معاملات آتی با 0.4 درصد افزایش به 1870 دلار و 60 سنت در هر اونس رسید.

طبق گفته‌ تحلیلگران، طلا در هفته‌های اخیر به‌دنبال بالا رفتن منحنی نرخ سود خزانه‌داری آمریکا کاهش قابل‌توجهی داشته‌ اما پایین آمدن این منحنی امروز از قیمت آن حمایت کرده‌است.

کاهش 0.3 درصدی ارزش دلار هم قیمت این فلز گران‌بها را برای دارندگان سایر ارزها مناسب‌تر کرده‌است.

شرکت‌کنندگان بازار انتظار دارند فدرال‌رزرو آمریکا نرخ بهره خود را 50 واحد در پایان اجلاس 2 روزه خود در روز چهارشنبه افزایش دهد تا تورم مهار شود.

با وجود این‌که طلا یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان تورم به حساب می‌آید، اما بالا رفتن نرخ بهره سود نگهداری آن را به صفر می‌رساند.

این درحالی‌ست که بالا گرفتن تنش‌های ژئوپولیتیکی یا ترس از تورم می‌تواند طلا را یک‌بار دیگر به 1900 دلار در هر اونس برساند.

بالا رفتن ارزش دلار در برابر روپیه هند و یوآن چین به‌عنوان بزرگ‌ترین خریداران طلای دنیا، یک دوره پرچالش برای این فلز گران‌بها به وجود می‌آورد.

قیمت نقره با یک کاهش 0.1 درصدی به 22 دلار و 60 سنت در هر اونس رسیده و پلاتین با 3 درصد افزایش، 962 دلار و 93 سنت معامله می‌شود.

پالادیوم هم با 2.1 درصد افزایش به 2262 دلار و 84 سنت رسیده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار