قطبی: بازیکنان فعلی تیم ملی ایران بهترین نسل تیم ملی هستند

تهران (پانا) -  افشین قطبی در گفت‌وگو با شبکه فاکس اسپورتس گفت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، می‌تواند رقیب خطرناکی برای آمریکا باشد. وقتی بازیکنان ایرانی برای بازی با آمریکا به زمین بروند، همه وجود خود را به زمین خواهند آورد.

کد مطلب: ۱۲۷۶۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
قطبی: بازیکنان فعلی تیم ملی ایران بهترین نسل تیم ملی هستند

به گزارش ایرنا، فاکس اسپورتس در گفت‌وگویی با افشین قطبی با تیتر «آیا ایران می‌تواند با بازی کلیدی از گروه خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند»، نوشت: تقریبا هفت ماه دیگر، آمریکا و ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در قطر در آخرین و مهم‌ترین دیدار مرحله گروهی به مصاف هم خواهند رفت. به دلایل سیاسی این دیدار یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این گروه خواهد بود.

افشین قطبی سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران در این گفت‌وگو اظهار داشت: بازیکنان فعلی تیم ملی ایران بهترین نسل تیم ملی هستند.

هرچند که نام قطبی برای اکثر هواداران آمریکایی آشنا نیست؛ اما شاید نام او پس از جسی مارش سرمربی لیدز یونایتد، مطرح شود. قطبی صلاحیت منحصر بفردی دارد تا در مورد دومین دیدار ایران و آمریکا در بزرگ‌ترین رقابت ورزشی جهان صحبت کند.

این بازیکن ۵۸ ساله متولد تهران پیش از هدایت تیم ملی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱، عضو کادر مربیگری استیو سامپسون در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود. جایی که در آن آمریکایی‌ها با نتیجه ۲ بر یک مغلوب ایران شدند. قطبی همچنین دستیار تیم کره جنوبی گاس هیدینک بود که در سال ۲۰۰۲ به نیمه‌ نهایی جام جهانی رسید. او همچنین هدایت باشگاه‌های دسته‌های برتر چین، ژاپن و ایران را بر عهده داشته است.

قطبی خاطرنشان کرد: دیدار ۱۹۹۸ خیلی خاص و فشار و استرس روی بازیکنان ایرانی بیشتر از آمریکایی‌ها بود. شکست در جام جهانی برای آمریکا خیلی سخت بود البته نه فقط از جنبه ورزشی.

قطبی از سال ۲۰۰۵، زمانی که در لس آنجلس گلکسی دستیار مربی بود، در آمریکا مربیگری نکرده است اما همسر و فرزندانش در آمریکا زندگی می‌کنند و تنها به رشد ورزش و پرورش استعدادها فکر می‌کند. او ترکیب فعلی تیم ملی را به خوبی می‌شناسد. چیزی که این تیم ملی را خاص می‌کند، حضور سه مهاجم مطرح است.

سرگروه این بازیکنان سردار آزمون مهاجم بایرن لورکوزن است. این بازیکن ۲۷ ساله در ۱۴ بازی مقدماتی جام جهانی ۱۰ گل به ثمر رساند و در مجموع در ۶۲ بازی ملی ۴۰ گل به ثمر رساند.

قطبی در مورد آزمون گفت: او قدرتی دارد که می‌تواند توپ را با هر دو پا در هوا کنترل کند.

همچنین مهدی طارمی از پورتو تقریبا به همان اندازه پرکار بوده است. علیرضا جهانبخش وینگر شیک‌پوش فاینورد را همه می‌شناسند.

به گفته قطبی موضوعی که جهانبخش را خاص می‌کند این است که او بازی با کیفیتی را در درون و بیرون زمین ارائه می‌دهد. او پاس‌های فوق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند گلزنی کند.

ایران در ۱۰ بازی آخر مقدماتی خود فقط ۴ گل دریافت کرد. هنگامی که خط دفاعی ایران شکسته می‌شود، علیرضا بیرانوند به عنوان ستاره تیم نقش خود را بخوبی در جایگاه یک دروازه‌بان برای حفاظت از دروازه ایفا می‌کند.

بیرانوند در جام جهانی قبلی ضربه پنالتی کریستیانو رونالدو را به یاد ماندنی مهار کرد و قطبی معتقد است که او با اختلاف بهترین دروازه‌بان آسیاست.

بیرانوند، آزمون، جهانبخش، طارمی و چند تن دیگر از بازیکنان ایرانی بهترین‌های سال ۲۰۱۸ هستند. با توجه به ناکامی آمریکا در جام جهانی قبلی، این تیم تنها ۲ بازیکن باتجربه رقابت‌های جهانی فوتبال در اختیار دارد. با این حال آمریکا می‌تواند جزو محبوب‌ترین تیم‌ها باشد. آمریکا در سه جام جهانی به مرحله حذفی صعود کرده است. تیم ملی فوتبال ایران نیز هرگز نتوانسته از مرحله گروهی صعود کند.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: با این حال، حتی ایران که در مرحله گروهی حذف شده بود، می‌تواند رقیب خطرناکی برای آمریکا باشد. اضطراب و هیجان باورنکردنی در دیدار برابر آمریکا وجود دارد. ما دیدار دو نسل از بازیکنان فوق‌العاده فوتبال را خواهیم دید. این یک بازی عالی خواهد بود و امیدوارم همه در سراسر جهان آن را تماشا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار