امام جمعه اردبیل:

نقشه راه برای تربیت دانش‌آموزان عالم و آگاه تدوین شود

(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل خواستار تدوین نقشه راه برای تربیت دانش‌آموزانی عالم و آگاه شد و گفت حفظ و تربیت نیروی انسانی ماهر، عالم و آگاه بدون نقشه راه ممکن نیست.

کد مطلب: ۱۲۷۵۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نقشه راه برای تربیت دانش‌آموزان عالم و آگاه تدوین شود

آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته مقام معلم و جمعی از مدیران و معلمان افزود: اگر برای نیروی انسانی و جوانان خود برنامه تربیتی و آموزشی قوی نداشته باشیم، کشور فلج می‌شود.

وی در این دیدار که به مناسبت روز معلم برگزار شد، تاکید کرد: همه وظیفه دارند برای حفظ مصالح کلان کشور و جامعه در این زمینه در کنار هم کار کنند چرا که ما برای آبادانی کشور به دانش‌آموزان خود نیاز داریم و نباید بگذاریم که غرور ملی ما با مهاجرت و بی‌انگیزه شدن آنها شکسته شود.

امام جمعه اردبیل تلاش مربیان آموزشی و بویژه تربیتی را در تربیت نسل متدین، با انگیزه و بامسئولیت را بسیار مهم خواند و اضافه کرد: غرور و عرق ملی ما با تربیت نسل جوان تحصیل‌کرده و آگاه حفظ می‌شود.

عاملی با اشاره به آغاز هجمه وسیع علیه اخلاق و افکار جامعه به خصوص جوانان توسط دشمنان در فضای مجازی گفت: با تبیین و آگاهی دادن، می‌توان جلوی این هجمه‌ها مصون ماند.

وی رتبه آموزشی و علمی در نهاد آموزش و پرورش استان را مشکلی اساسی در دستگاه تعلیم و تربیت استان برشمرد و افزود: همه دلسوزان استان چشم به تدبیر و برنامه‌ریزی مسئولان در این عرصه دوخته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان خواستار استفاده از افراد نخبه، باتجربه و دارای دانش روز در زمینه ارتقای رتبه علمی و آموزشی در نظام تعلیم و تربیت استان اردبیل شد و بیان کرد: برای کشف استعدادهای علمی در بین دانش‌آموزان باید با برنامه اقدام کرد.

عاملی همچنین اجرای سریع، جدی و دقیق طرح رتبه‌بندی معلمان را لازم دانست و اضافه کرد: باید قوی‌ترین متخصصان جذب نظام آموزش و پرورش شوند.

وی وجود بالاترین اعتماد اجتماعی در جامعه نسبت به معلمان را نشانه نقش حضور این قشر در جامعه عنوان کرد و گفت: ما عاجز از قدردانی مقام معلم هستیم.

امام جمعه اردبیل افزایش انگیزه تحصیل و ارتقای پایه‌های علمی دانش‌آموزان به خصوص بعد از ۲۵ ماه شیوع کرونا را ضروری خواند و تاکید کرد: شیوع کرونا به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ضربه زد.

عاملی خواستار پاسخگویی به شبهات اعتقادی مطرح شده در فضای مجازی برای دانش‌آموزان شد و افزود: فضای مجازی امروز یک مملکت بزرگ و بی انتها و دارای عوارض است که باید دانش‌آموزان به شکل اصولی برای حضور در این فضا آگاه شوند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی، سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،تصریح کرد: سپاه عزت، شوکت، صولت و هیبت جمهوری اسلامی ایران است و در مقاطع مختلف توانسته کشور را از حساس‌ترین بحران‌ها نجات دهد

امام جمعه اردبیل موجودیت کشور را منوط به موجودیت سپاه دانست و بیان کرد: در مدارس کشور باید از سپاه به عنوان نهاد مقدس صبحت شود و دانش‌آموزان باید بیشتر با این نهاد آشنا شده و نسبت به اثر آن در کشور آگاه شوند.

عاملی هجمه دشمنان علیه سپاه پاسداران را ناشی از نقش و اثرگذاری این نهاد در کشور دانست و اضافه کرد: نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه باید در راستای حفظ و ارتقای اصول اعتقادی و توحیدی و آشنایی کارکنان این نهاد با مبانی انقلاب تلاش کرده و دسیسه‌های دشمنان علیه این امور بویژه ولایت فقیه را به طور مستمر تبیین کند.

وی با تاکید بر لزوم آگاهی همه خادمان امنیت کشور در سپاه و تمام نهادهای نظامی و انقلابی با دسیسه‌های دشمنان و شرایط جهانی و منطقه‌ای اظهار کرد: نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه باید در میان کارکنان این نهاد مصونیت اخلاقی ایجاد کرده و هجمه‌ها را شناسایی و دفع کند.

در ابتدای این دیدار کلام اله صفری، سرپرست آموزش و پرورش استان نیز با بیان این که معلمان ۲۵ ماه اجازه ندادند که کرونا موجب تعطیلی تعلیم و تربیت در استان شود، اظهار کرد: شرایط شیوع کرونا آسیب‌های جدی داشت ولی فرایند آموزش با فداکاری معلمان به شکل مجازی ادامه یافت.

وی با اشاره به عزم دولت برای اجرای مصوبه مجلس در زمینه طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: این طرح امسال با ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته، در حال نهایی شدن است و به زودی آیین‌نامه اجرایی آن در هیات دولت مصوب شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش استان ادامه داد: همه معلمان مشمول اجرای طرح رتبه‌بندی می‌شوند و در قالب پنج رتبه از مزایای مالی این طرح بهره‌مند خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین از شناسایی نقاط ضعف و قوت نظام تعلیم و تربیت در استان خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه سه کارگروه در استان با حضور کارشناسان و افراد صاحب‌نظر و دارای تجربه و دانش تشکیل شده و تصمیمات آنها برای ارتقای کیفیت آموزشی استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار